Το χειροκίνητο κιβώτιο μας συντροφεύει από τα πρώτα μέτρα που διανύσαμε πίσω από τιμόνι. Έγινε η φυσική προέκταση του δεξιού μας χεριού στην οδήγηση, το ευχαριστηθήκαμε σε γρήγορες διαδρομές, «βλαστημήσαμε» σε κίνηση λόγω του ατέρμονου «σταμάτα-ξεκίνα» και της δουλειάς του αριστερού ποδιού στο συμπλέκτη, όμως δεν παύει να είναι ένα εξάρτημα άρρηκτα συνδεδεμένο με τις πιο ρομαντικές στιγμές του αυτοκινήτου. Πλέον, αποτελεί είδος προς εξαφάνιση και βλέπει τα πάσης τεχνοτροπίας αυτόματα να παίρνουν τη θέση του. Παρόλα αυτά, είναι ακόμα εδώ! Και πολύ δυνατό, μάλιστα.
Τα νέα μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο, ειδικά στις ανώτερες κατηγορίες, τείνουν να εκλείψουν. Αυτά που το έχουν ωστόσο, του δίνουν και καταλαβαίνει! Λίγα και πολύ καλά, θα μπορούσαμε να πούμε. Το κορυφαίο όλων δε, παράγει σχεδόν 720 ίππους και 890 Nm ροπής – όλα στη διακριτική ευχέρεια του δεξιού χεριού (δεν κυκλοφορεί σε αριστεροτίμονο) και του αριστερού ποδιού. Για να ζήσετε αυτή την εμπειρία, αρκεί να βρεθείτε στο αριστερό μπάκετ του Dodge Challenger Hellcat.
Το κτηνώδες muscle car είναι ευρύτερα γνωστό για την έκδοση Demon, των 840 ίππων, και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που διαθέτει. Πολύς κόσμος -ακόμα και στις Η.Π.Α.- δεν το γνωρίζει, αλλά το Hellcat διατίθεται επίσης με ένα παραδοσιακό 6άρι μηχανικό σασμάν. Μάλιστα είναι η στάνταρ επιλογή, καθότι το αυτόματο στοιχίζει 2.995 δολάρια (2.486 ευρώ). Ο κομπρεσοράτος Hemi 6.2 V8 αποδίδει 717 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 889 Nm στις 4.800 σ.α.λ., συνοδευόμενος από επισημάνσεις της Dodge στο εγχειρίδιο χρήσης για όσους επιλέγουν το χειροκίνητο κιβώτιο, που αφορούν τη χρήση του συμπλέκτη και εφιστούν την προσοχή στις αλλαγές των σχέσεων. Φανταστείτε να μπερδέψει κάποιος 4η με 2α…
Το πατροπαράδοτο Challenger είναι λίγο πιο αργό από το αυτόματο (0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ. αντί 3,6 λ., 11,2 δλ. για το 400άρι αντί 10,9 δλ., κοινή τελική στα 320 χλμ./ώρα) και καταναλώνει κατά τι παραπάνω (16,1 λίτρα/100 χλμ. μέση τιμή αντί 15,7), αλλά μόνο το γεγονός πως υπάρχει αυτός ο χορταστικός και ρετρό λεβιές για να ελέγχεις τη μεταφορά της ισχύος, αρκεί να σε πείσει.
Το οξύμωρο συνεχίζεται με τα αυτοκίνητα που συμπληρώνουν το βάθρο των ισχυρότερων χειροκίνητων του σήμερα. Στη δεύτερη θέση συναντάμε την άρτι αφιχθείσα Cadillac CTS-V Blackwing, των 670 ίππων και 893 Nm, ακολουθούμενη από τη Chevrolet Camaro ZL1, των 660 ίππων και 878 Nm.
Η πρώτη θέση όλων των εποχών για μηχανικό κιβώτιο, ανήκει και πάλι στους Αμερικανούς – αλλά μέσω Αγγλίας. Η 6τάχυτη κατασκευή της Ricardo μεταφέρει στους πίσω τροχούς τα 1.261 άλογα και 1.566 Nm του twinturbo 7λιτρου V8, που συναντάμε στο κέντρο των Hennessey Venom GT/Spyder.