Η επιλογή του κατάλληλου χρώματος κατά την αγορά αυτοκινήτου, είναι από τις πιο σημαντικές αποφάσεις. Τόσο από πλευράς καλαισθησίας και ανάδειξης των γραμμών του αυτοκινήτου, όσο και από αυτή της μεταπώλησης. Φυσικά, δεν πρέπει να παραλείπεται ο ρόλος που παίζουν τα αποθέματα των εταιριών και η τιμολόγηση. Μπορεί, ας πούμε, κάποιος να θέλει μια ιδιαίτερη απόχρωση, αλλά να εκτινάσσεται ο χρόνος παράδοσης εξαιτίας της, οπότε η τελική επιλογή να επαφίεται στο στοκ.
Η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων της Μεγάλης Βρετανίας (Society of Motor Manufacturers and Traders – SMMT) δημοσίευσε την παλέτα των πωλήσεων στα νέα αυτοκίνητα για το 2021, με τα αποτελέσματα να προκρίνουν ως επιλογή τις πιο διαδεδομένες και εύπεπτες αποχρώσεις. Για τέταρτη συνεχή χρονιά, η πρώτη θέση βάφτηκε γκρι. Το ανθρακί ή «ποντικί» κατέλαβε μερίδιο 24,8% στις προτιμήσεις των Βρετανών, διατηρώντας άνετο προβάδισμα σε σχέση με το μαύρο (20,5% επί του συνολικού αριθμού πωλήσεων) και το λευκό (17%). Γκρι και μαύρο σημείωσαν αύξηση 2,8% και 3,9%, την ώρα που το άσπρο είδε την απήχηση να μειώνεται κατά 0,3%.
Το άλλοτε κυρίαρχο ασημί βρίσκεται πια στην 6η θέση, με 6,8% μερίδιο και -8,7% σε σχέση με το 2020, έχοντας μπροστά του το κόκκινο (8,8%, -1,3%) και το μπλε (17%, +1,4%). Τη δεκάδα συμπληρώνουν από μεγάλη απόσταση οι αποχρώσεις του πράσινου (1,1%, +24%), πορτοκαλί (1,0%, -19,2%), κίτρινου (0,5%, +31,3%) και μπρονζέ (0,3%, +12,4%). Η τριάδα των γκρι, μαύρου και λευκού καταλαμβάνει το βάθρο στις χρωματικές επιλογές των Βρετανών εδώ και 11 χρόνια, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως διχρωμία (η κλασική αμαξώματος-οροφής) δεν υπάρχει πουθενά, ούτε καν σαν αναφορά στα δεδομένα του SMMT.