Οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων και τα κάθε λογής gadgets περιλαμβάνονται αν όχι στο στάνταρ, στον έξτρα εξοπλισμό σχεδόν όλων των καινούργιων αυτοκινήτων. Τα εφέ, οι οθόνες και τα γραφικά σε αυτές έχουν φτάσει να αποτελούν κριτήριο αγοράς, με τους κατασκευαστές να δίνουν το ανάλογο βάρος κατά τη σχεδίαση μιας καμπίνας, πολλές φορές υπερβάλλοντας. Η ψηφιοποίηση, όμως, και η high tech αποχρώσεις στα εσωτερικά δεν είναι σημερινή μόδα.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 80 ξεκίνησε η τάση, σε μια περίοδο όπου η τεχνολογία έκανε άλματα σε κάθε πτυχή της βιομηχανίας και ο κόσμος λάτρευε τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Το αγοραστικό κοινό έβλεπε διαστημόπλοια και ήθελε να οδηγεί κάτι, που να έμοιαζε όσο μπορούσε σε εκείνα. Κάπως έτσι, άρχισαν να λανσάρονται τα πρώτα ψηφιακά καντράν. Πίνακες οργάνων όπου η παραδοσιακή διάταξη, με τα δυο κυκλικά όργανα και τις διάφορες ενδείξεις ανάμεσα/πέριξ αυτών έδιναν τη θέση τους σε μικρές οθόνες, ψηφία και δεκάδες λαμπάκια. Ρίξτε μια ματιά στην κατάσταση πίσω από το τιμόνι, της Alfa Romeo 90.
Η 90 παρουσιάστηκε το 1984 σε μια προσπάθεια ανανέωσης της γερασμένης γκάμας των Ιταλών, λειτουργώντας παράλληλα ως «κράχτης». Η ναυαρχίδα της Alfa συστήθηκε με μια σειρά από καινοτόμες εφαρμογές, όπως ηλεκτρονική διαχείριση κινητήρα (Controllo Elettronico Motore) και ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα (πτυσσόμενο splitter στον εμπρός προφυλακτήρα), ενώ μια χρονιά αργότερα έγραψε ιστορία για τη μιλανέζικη φίρμα, λανσάροντας το ABS στα αυτοκίνητά της! Όλα αυτά, παρότι βασιζόταν στην -τότε- ήδη 12χρονη Alfetta (το γήρας στη γκάμα που λέγαμε) και η ομάδα εξέλιξης αντιμετώπιζε σοβαρούς οικονομικούς περιορισμούς.
Τα συστήματα της 90, όμως, δεν φαίνονταν με την πρώτη ματιά. Ποιος ο καλύτερος τρόπος να πείσεις το μάτι στα 80’s πως είχε μπροστά του ένα high-tech αυτοκίνητο; Το ψηφιακό καντράν, φυσικά. Η 90 κανονικά εξοπλιζόταν με έναν τυπικό πίνακα οργάνων, όμως προαιρετικά αποκτούσε μια διάταξη γεμάτη λαμπάκια όπου στροφόμετρο και ταχύμετρο ήταν διαγώνιες μπάρες, δείκτης βενζίνης/θερμοκρασία ψυγείου/πίεση λαδιού οριζόντιες και τα χλμ./ώρα εμφανίζονταν ως ψηφία. Παρατηρήστε επίσης το χαμό με τις λυχνίες κάτω αριστερά, για χειρόφρενο/φώτα/πόρτες κλπ.
Η προσπάθεια για δημιουργία executive χαρακτήρα, δε, έφερε μέχρι ενσωματωμένο χαρτοφύλακα στο ταμπλό, από τη μεριά του συνοδηγού!
Παρά το γεγονός ότι η 90 «κανιβαλίστηκε» τόσο από τη Lancia -με τη Thema, η οποία ήταν μια ολοκαίνουργια κατασκευή το 1984- όσο και την ίδια, την Alfa Romeo -καθώς 6 μήνες μετά την πρεμιέρα της, εμφανίστηκε η 75-, η μεγάλη και «ψηφιακή» Alfa κατάφερε να πουλήσει πάνω από 56.000 κομμάτια σε 3 χρόνια.