Το μακροβιότερο αυτοκίνητο που βρίσκεται στην παραγωγή εδώ και 44 ολόκληρα χρόνια χωρίς να έχει αλλάξει γενιά, δεν είναι άλλο από το Lada Niva, που λανσαρίστηκε το μακρινό 1977. Όλα αυτά τα έτη έχει δεχτεί ορισμένες απαραίτητες βελτιώσεις σε αμάξωμα, εσωτερικό και κινητήρες, όμως πρόκειται για το ίδιο αυτοκίνητο με πολλά facelift.
Η πρεμιέρα του εντελώς νέου Niva είναι προγραμματισμένη να γίνει προς τα τέλη του 2024, όπως άλλωστε ανακοίνωσε και ο γενικός διευθυντής λειτουργιών του ομίλου Renault στη Ρωσία, Nicolas Maure. Παράλληλα έδωσε και τις πρώτες τιμές, οι οποίες θα είναι προσιτές για ένα 4κίνητο SUV, αν και στη Ρωσία αναμένονται κατά πολύ υψηλότερες από του υπάρχοντος Niva Legend, γεγονός που θα αποτελέσει ένα μεγάλο ρίσκο για την επιτυχία του, αφού θα χάσει το βασικό αυτό πλεονέκτημα του πάρα πολύ χαμηλού κόστους αγοράς.
Ενδεικτικά, οι τιμές του υπάρχοντος Niva Legend ξεκινούν στη Ρωσία από 649.900 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 7.560 ευρώ), ωστόσο είναι «γυμνό» σε εξοπλισμό και απαρχαιωμένο (αλλά πολύ ικανό εκτός δρόμου). Το πιο ακριβό Niva Legend Bronto κοστίζει από 917.900 ρούβλια (10.680 ευρώ) και θεωρείται ακριβό για το συγκεκριμένο μοντέλο, δίχως πάλι αερόσακους και πολλά ακόμα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας.
Στη Γερμανία υπάρχουν κάποια καινούργια Lada Niva Legend σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 13.000 με 14.000 ευρώ, χρήματα σίγουρα αρκετά με βάση τα χαρακτηριστικά του, αν και πάλι είναι φθηνότερο από άλλα 4×4. Για το νέο Lada Niva που θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault, οι τιμές του θα κυμαίνονται μεταξύ 12.000 έως 16.000 ευρώ, όπως αναφέρει το γαλλικό site Challenges. Πρόσθετα, το 2025-2026 θα κάνει την εμφάνισή του και το μεγαλύτερο «Grand Niva» σε αρκετά υψηλότερες τιμές που θα βρίσκονται στην περιοχή των 20.000 ευρώ. Σε σχέση με το μελλοντικό Duster που θα πατάει στην ίδια πλατφόρμα, το Niva και το Grand Niva θα είναι μικρότερα και θα διατηρήσουν τα σκληροτράχηλα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, όπως πραγματική 4κίνηση με κοντές σχέσεις.