Πέρασαν τρεις δεκαετίες από τότε που παρουσιάστηκε το τρίτης γενιάς VW Golf Mk3, το οποίο λανσαρίστηκε στην Ευρώπη τον Αύγουστο του 1991 και έθεσε νέα πρότυπα στην κατηγορία του σε πολλούς τομείς. Οι πιο βασικοί από αυτούς εστιάζονται στην ασφάλεια και στους κινητήρες.
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα βγάζει ένα 11 ετών VW Golf 1.4 TSI;
Ξεκινώντας από το βαρυσήμαντο τομέα της ασφάλειας, το Golf Mk3 έφερε επανάσταση στην παθητική ασφάλεια, αφού ήταν πρώτο μοντέλο της γκάμας που ήταν διαθέσιμο με μπροστινούς αερόσακους από το 1992. Επίσης, ήταν το πρώτο Golf με πλευρικούς αερόσακους και στάνταρ το ABS από το 1996. Σε συνδυασμό και με στιβαρή δομή του πλαισίου, ήταν ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της εποχής εκείνης, τα οποία στα crash test διαλύονταν.
Πρωτιές όμως «κρύβονταν» και κάτω από το εμπρός καπό του τρίτης γενιάς Golf. Συγκεκριμένα, ο VR6 κινητήρας ήταν ο πρώτος 6κύλινδρος στην κατηγορία. Το μηχανικό αυτό σύνολο των 2.8 λτ. είχε ισχύ 174 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 235 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ., ενώ συνδυαζόταν με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονταν σε 7,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 224 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: VW Golf 1.5 TSI ή T-Roc 1.0 TSI στα ίδια λεφτά;
Το Golf Mk3 έφερε νέα δεδομένα και στους κινητήρες πετρελαίου, αφού διέθετε για πρώτη φορά οξειδωτικό καταλυτικό μετατροπέας για τους ντίζελ. Επίσης, είχε τον πρώτο diesel άμεσου ψεκασμού με turbo (TDI) και χωρίς turbo (SDI) σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Ο 1.9 SDI είχε απόδοση 64 ίππους και 124 Nm ροπής και οι 1.9 TDI απέδιδαν 90 και 110 ίππους (202 και 235 Nm ροπής αντίστοιχα).