Η ανάκληση σίγουρα είναι μια από τις πιο δυσάρεστες, εξ όλων των απόψεων, καταστάσεις που μπορεί να βρεθεί κατασκευαστής. Για αυτό και πριν την κυκλοφορία ενός μοντέλου, προηγούνται εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το γεγονός του να πάει κάτι στραβά. Να περάσει κάτι από τον έλεγχο ποιότητας, να γίνει κάποιος λάθος υπολογισμός στις αντοχές ενός εξαρτήματος. Για αυτό υπάρχουν οι ανακλήσεις. Ποιες εταιρίες είναι οι μεγαλύτερες φαν τους;
Το iSeeCars ανέλυσε τα δεδομένα του National Highway Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) για τα μοντέλα της τελευταίας δεκαετίας, προκειμένου να εξετάσει δυο στοιχεία: Πρώτον, ποιες εταιρίες προβαίνουν συχνότερα σε προγράμματα ανάκλησης. Δέυτερον, ποια αυτοκίνητα προβλέπεται να γίνουν οι καλύτεροι πελάτες των εξουσιοδοτημένων συνεργείων κατόπιν εργοστασιακού αιτήματος, στα επόμενα 30 χρόνια. Εκτίμηση που προκύπτει από την έως τώρα εικόνα των μοντέλων στο μέτωπο των ανακλήσεων.
Δίχως να σηκωθεί το παραμικρό φρύδι από έκπληξη, οι 4 στις 5 πρώτες θέσεις ανήκουν στην Tesla. Σε ορίζοντα 30ετίας εκτιμάται ότι το Model Y θα ανακληθεί 62,4 φορές, ξεπερνώντας κατά 15,6 φορές το μέσο όρο! Η Porsche Panamera μπαίνει «σφήνα» στη δεύτερη θέση, με 61,8 ανακλήσεις. Από εκεί μέχρι την πέμπτη θέση, συναντάμε μόνο αυτοκίνητα του Elon Musk: 56,8 ανακλήσεις το Model 3, 27,3 το Model X, 26,4 το Model S. Από το 6 έως το 10 έχουμε μάχη VW-Ram, με τα Atlas/Atlas Cross Sport και 1500/1500 Classic να μάχονται στο κλείσιμο της δεκάδας, έχοντας το Lincoln Aviator από πάνω.
Στην αντίπερα όχθη, επίσης χωρίς εκπλήξεις, συναντάμε Ιάπωνες, Κορεάτες και Γερμανούς. Το Mini Convertible εμφανίζει σχεδόν μηδενικό δείκτη ανάκλησης, ξεπερνώντας μόλις για 0,1 μονάδες το Lexus NX300h. Το Lincoln MKZ Hybrid παίρνει την τρίτη θέση, σε μια εντυπωσιακή παρουσία για την ταλαιπωρημένη αμερικανική φίρμα, αν και σε ισοβαθμία με τρία ακόμα μοντέλα (Mercedes CLA, Lexus RX450h, Nissan 370Z). Το Hyundai Elantra GT βρίσκεται στην 7η θέση, δυο ακόμα Mercedes στο 8-9 (GLA και GLC αντίστοιχα), ενώ το Lexus IS 300 ολοκληρώνει τη δεκάδα με τις λιγότερες ανακλήσεις.
Συνολικά για το 2022 εκδόθηκαν πάνω από 400 προγράμματα ανακλήσεων, που αφορούσαν περισσότερα από 25 εκατομμύρια οχήματα – κι αυτό μόνο στην αγορά της Βορείου Αμερικής! Παρόλα αυτά, σε σχέση με το 2021 η κατάσταση παρουσίασε βελτίωση. Δυο χρόνια πριν είχαν ανακληθεί πάνω από 35 εκατ. οχήματα, σε 1.000 εργοστασιακά προγράμματα.