Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνται το μέλλον των δρόμων. Με αυτό τον τρόπο πλασάρονται από τις ανά τον κόσμο νομοθεσίες, έτσι τα αντιμετωπίζουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Όχι με την ίδια ζέση όλες, όμως. Κάποιοι κατασκευαστές έχουν δεσμευθεί για πλήρη μεταστροφή στα EV, άλλοι ήδη βρίσκονται πολύ κοντά στο να ολοκληρώσουν αυτή τη μετάβαση, ορισμένοι δεν είναι καν κοντά σε κάτι τέτοιο. Η Greenpeace πραγματοποιεί κάθε χρόνο έρευνα για τις πιο «ηλεκτρικές» εταιρίες, με τις ευρωπαϊκές να διαπρέπουν και τις ιαπωνικές στο εντελώς αντίθετο άκρο.
Η έρευνα της μεγαλύτερης και πιο δικτυωμένης οικολογικής οργάνωσης στον κόσμο εξετάζει το επίπεδο εξηλεκτρισμού, στις γκάμες των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η παρουσία των ηλεκτρικών μοντέλων αυξάνει εκθετικά τη βαθμολογία, ενώ το ίδιο -σε μικρότερο βαθμό- κάνουν τα plug-in υβριδικά. Γενικότερα, εξετάζεται η διαθεσιμότητα αυτοκινήτων που μπορούν να κινηθούν μέσω ηλεκτρικού ρεύματος, εκπέμποντας μηδενικά CO2. Προς ορθότερη βαθμονόμηση και αποφυγή εσφαλμένων κατατάξεων, κατασκευαστές που διαθέτουν μόνο EVs (βλέπε Tesla) εξαιρούνται, ως ευκόλως εννοούμενοι. Τι γίνεται με τους υπόλοιπους;
Πρώτη και «καθαρότερη» έρχεται η Mercedes, με 41,1 βαθμούς (σε σύνολο 100). Λίγο πίσω της η BMW, με 40 πόντους, διαμορφώνοντας μια σεβαστή διαφορά σχεδόν 5 βαθμών από την τρίτη SAIC (35,3). Στη συνέχεια έχουμε το ενδο-αμερικανικό ντέρμπι, με τη Ford να επικρατεί της General Motors για λίγο πάνω από 1 πόντο (28,9 αντί 27,6). VW και Stellantis πάνε «προφυλακτήρα με προφυλακτήρα» (26,6 βαθμούς η πρώτη, 26,3 η δεύτερη), μπροστά από τη Renault (24,5) και τις Hyundai-Kia (20,5). Αυτές είναι και οι δυο τελευταίες μάρκες, που καταφέρνουν να σκοράρουν πάνω από 20%. Χαρακτηριστικό το ότι η 10η Honda δεν πετυχαίνει ούτε 15 βαθμούς, δείχνοντας την -έως τώρα- προσέγγιση των Ιαπώνων.
Η Nissan μένει εκτός top 10, με 13,9 πόντους, ενώ η Toyota παραλίγο δεν έρχεται προτελευταία. Οι 11,9 βαθμοί μόλις ξεπερνούν τη Great Wall (10,8), ωστόσο σε σχέση με τη Suzuki φαντάζουν θησαυρός. Η φίρμα από το Χαμαμάτσου δεν προσφέρει ούτε ένα ηλεκτρικό μοντέλο, καταφέρνοντας να μαζέψει όλους κι όλους 3,2 βαθμούς – κι αυτούς χάρη στο Across PHEV, που είναι το αντίστοιχο RAV4 με άλλα σήματα. Δεδομένα, πάντως, το σκορ της Suzuki θα είναι υψηλότερο το 2024, καθώς θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για να ακολουθήσουν άλλα 4 μέχρι το τέλος της δεκαετίας.