Η εμπορική πορεία ενός αυτοκινήτου έχει συγκεκριμένα βήματα: παρουσίαση, έναρξη πωλήσεων, διαδοχή/αντικατάσταση/κατάργηση αναλόγως αυτών (των πωλήσεων δηλαδή). Το «τσεκούρι» αποτελεί την ύστατη, αλλά όταν δεν «τσουλάει» ένα μοντέλο, και αναπόφευκτη λύση. Συνήθως όταν επέλθει η αφαίρεση από τους τιμοκαταλόγους, επιστροφή δεν υπάρχει. Κάποιες εξαιρέσεις, όμως, καταφέρνουν να πωλούνται ως καινούργιες, ακόμα κι αν έχουν καταργηθεί χρόνια.
Η Stellantis ανακοίνωσε πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία πωλήσεων από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, όπου όχι ένα ή δύο αλλά 11 καταργημένα μοντέλα κατάφεραν να βρουν αγοραστές το 2023! Πρώτο και εντυπωσιακότερο το Dodge Viper, που έχει αποσυρθεί από την αγορά εδώ και 6 χρόνια. Το 2017 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής η τελευταία «Οχιά», ωστόσο κάπως, κάπου, πουλήθηκαν 2 ολοκαίνουργια πέρσι! Ανάλογη εικόνα για το Fiat 124 Spider, που είναι εκτός αγοράς από το 2019 όμως βρήκε 28 αγοραστές στις Η.Π.Α. το 2023, κατευθείαν από τη βιτρίνα. Άλλη μία Alfa Romeo 4C ταξινομήθηκε στους δρόμους της Αμερικής, μαζί με ένα «αρχαίο» Jeep Patriot (από το 2016 στη σύνταξη), 4 Chrysler 200, 2 Chrysler Town & Country, 3 Dodge Dart, 36 Dodge Journey, 27 Dodge Caravan, 16 Fiat 500 (μόνο το ηλεκτρικό διαθέσιμο εκεί από πέρσι) και 7 Fiat 500 L.
H προφανής εξήγηση για αυτές τις «νεκραναστάσεις», θέλει τα επίμαχα αυτοκίνητα είτε να έχουν ξεμείνει σε ξεχασμένα στοκ, είτε να τα έχουν κρατήσει ντίλερ προκειμένου να αυγατίσει η τιμή τους και να τα δώσουν «χρυσάφι», λόγω συλλεκτικότητας. Το Viper, ας πούμε, σίγουρα. Πολύ πιθανό και το 124 Spider, όπως και η Alfa 4C. Τώρα, πώς υπάρχει ακόμα αγοραστικό ενδιαφέρον για μοντέλα όπως το Patriot, το Dart και το 200, ουδείς έχει άλλη εξήγηση πέραν τιμών «κοψοχρονιάς».