Τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα ή «τζιπάκια» όπως τα ονομάζουν οι περισσότεροι -ακόμα και σήμερα τα SUV, ανέκαθεν συγκέντρωναν το ενδιαφέρον των αγοραστών. Ωστόσο, παλαιότερα οι προτάσεις δεν ήταν πολλές, ενώ τα περισσότερα ήταν ακριβά και με «απαγορευμένους» φορολογικά 2λιτρους και άνω κινητήρες.
Δείτε ακόμα: Οι αγαπημένες κούρσες των Ελλήνων πριν 20 χρόνια
Ελάχιστα ήταν αυτά με μικρά μοτέρ, όπως το Jimny με το 1.3 λτ. μηχανικό σύνολο, το Terios (1.3 λτ. και 1.5 λτ.) και το Vitara (1.6 λτ.). Τη μεγάλη ανατροπή στο κατεστημένο των 2λιτρων SUV/4X4 έκανε το πρώτης γενιάς VW Tiguan το 2007 με τον 1.4 TSI, το οποίο παράλληλα ήταν και σημαντικά φθηνότερο έναντι του ανταγωνισμού. Μεγάλη επιτυχία είχε σημειώσει και το πρώτο SUV της Skoda, το Yeti (Νο1 στην κατηγορία του το 2010), αρχικά με τους κινητήρες 1.2 TSI και 1.8 TSI. Πολύ δημοφιλές πριν από 10 χρόνια ήταν και το Suzuki SX4 με τον 1.600άρη κινητήρα και την τετρακίνητη.
Δείτε ακόμα: Θα πούλαγε σήμερα το Daihatsu Terios;
Από τα αγαπημένα SUV/4X4 των Ελλήνων, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν και είναι το Toyota RAV4, ενώ το Audi Q5 και η BMW X1 βρίσκονταν στο Top10 των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς μαζί με το Subaru Forester πριν από μια δεκαετία. Το 2010 τα SUV/4X4 είχαν μερίδιο αγοράς μόλις 8,6%, όταν το 2019 το ποσοστό εκτοξεύθηκε στο 35,13%. Βέβαια, οι επιλογές που έχει να κάνει ο αγοραστής πλέον στη δημοφιλή αυτή κατηγορία είναι πλέον πάρα πολλές, τόσο με κινητήρες βενζίνης, όσο και με πετρελαίου.
Δείτε ακόμα: Τι αυτοκίνητα αγόραζαν οι Έλληνες πριν 20 χρόνια;
Τα 10 best seller 4×4/SUV το 2010*
1o Skoda Yeti: 1.320 ταξινομήσεις
2o Daihatsu Terios: 1.270 ταξινομήσεις
3o VW Tiguan: 1.255 ταξινομήσεις
4o Suzuki SX4: 1.187 ταξινομήσεις
5o Toyota RAV4: 1.178 ταξινομήσεις
6o Suzuki Jimny: 854 ταξινομήσεις
7o Suzuki Grand Vitara: 568 ταξινομήσεις
8o Audi Q5: 522 ταξινομήσεις
9o BMW X1: 504 ταξινομήσεις
10o Subaru Forester: 325 ταξινομήσεις
*Πηγή: ΣΕΑΑ