Τα μοντέλα της άλλοτε αγαπημένης κατηγορίας των μεσαίων οικογενειακών, ζουν δύσκολες μέρες. Το Toyota Avensis έχει καταργηθεί, το Ford Mondeo καλείται να αλλάξει σε crossover για να επιβιώσει και το VW Passat δεν ξέρει τι να περιμένει. Από τα πρώτα που έπεσαν θύματα της «SUV-οποίησης» της αγοράς, ήταν το Renault Laguna.
Αποσύρθηκε το 2015, έπειτα από 21 χρόνια καριέρας και 3 γενιές. Πρωτοεμφανίστηκε το 1994 ως αντικαταστάτης του R21 και δεν άργησε να κερδίσει το αγοραστικό κοινό. Η δυναμική σχεδίαση, ο πλούσιος εξοπλισμός και ο πατροπαράδοτος γαλλικός συνδυασμός άνεσης-κρατήματος, υπερκέρασαν τα σχετικά αδύναμα μοτέρ (1.8 λτ. 90 ίπποι, 2.0 λτ. 114 ίπποι). Στο facelift του 1998 απέκτησαν 16βάλβιδη κεφαλή, έφτασαν τους 120 και 140 ίππους αντίστοιχα, ενώ είδαν τον 1.6 16V των 110 ίππων να παίρνει τη μερίδα του αγοραστικού λέοντος. Η απολύτως επιτυχημένη πρώτη γενιά έδωσε τη θέση της στην X74, όπως ήταν η κωδική ονομασία του Laguna MK2.
Λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις (4.576 χλστ. μήκος αντί 4.508) και εντελώς διαφορετικό εμφανισιακά, το γαλλικό μεσαίο λανσαρίστηκε το 2001 και προκάλεσε αίσθηση. Όχι μόνο με την ρηξικέλευθη σχεδιαστική προσέγγιση, αλλά κυρίως χάρις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο. Το Laguna ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας στην Ευρώπη με keyless entry. Αντί του κλασικού κλειδιού, η Renault παρείχε ένα πλαστικό χειριστήριο που έμοιαζε με πιστωτική κάρτα. Όταν πλησίαζες στο αυτοκίνητο, εκείνο ξεκλείδωνε αυτόματα και ο κινητήρας εκκινούσε με το πάτημα του start button, αφού έβαζες την κάρτα στην αντίστοιχη υποδοχή του ταμπλό. Σήμερα το βλέπουμε σε δεκάδες μοντέλα, αλλά στις αρχές των 00’s έκανε τον κόσμο να μένει με το στόμα ανοιχτό. Τα εφέ ωστόσο, ήταν ο μικρότερος λόγος εντυπωσιασμού για το Laguna 2ης γενιάς.
Στις καθιερωμένες δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, το μεσαίο Renault σημείωσε για πρώτη φορά επίδοση αντάξια των 5 αστέρων! Το Laguna υποβλήθηκε σε μετωπική πρόσκρουση 64 χλμ./ώρα, πλάγια με 50 χλμ./ώρα και πλάγιας πρόσκρουσης σε στύλο, με ταχύτητα 29 χλμ./ώρα. Η ασφάλεια που παρείχε στους επιβάτες ήταν τέτοια, που του χάρισε για πρώτη φορά στα χρονικά της αυτοκίνησης των ανώτατη διάκριση! Και μπορεί σήμερα να παίρνουν 5 αστέρια σουπερμίνι, τότε όμως αποτελούσε ορόσημο. Στους πεζούς τα είχε πάει λιγότερο καλά, επιτυγχάνοντας 2 στα 4 αστέρια (ποσοστά τότε δεν αναφέρονταν σε κανένα crash test), όμως η συνδρομή του στην ανάπτυξη της ασφάλειας δεν επιδέχεται αμφισβήτησης.