H πρώτη γενιά του Astra κατέχει κοσμογονική σημασία για την Opel. Το F, όπως είναι η κωδική του ονομασία, ενσάρκωνε το πνεύμα της αλλαγής για το Ρούσελχαϊμ στις αρχές της δεκαετίας του 90 – φέροντας παράλληλα το βαρύ φορτίο της διαδοχής του Kadett, ενός εκ των πιο ιστορικών Opel και με κληρονομιά 55 ετών.
Για να τα καταφέρει, το Astra επιστράτευσε πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, πολύ περισσότερο χώρο στο εσωτερικό με παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά και περιβαλλοντικές ανησυχίες. Μεγάλο μέρος του ταμπλό, για παράδειγμα, μαζί με τα καθίσματα και την κεντρική κονσόλα κατασκευάζονταν από πολυπροπυλένιο, για το οποίο η γερμανική εταιρία είχε αναπτύξει μία καινοτόμα, φιλική προς το περιβάλλον διαδικασία ανακύκλωσης. Άλλα στοιχεία όπως οι βάσεις προφυλακτήρα και οι επενδύσεις θόλων τροχών, ήταν ήδη κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο υλικό.
Στο μέτωπο της ασφάλειας, το Opel Safety System περιελάμβανε -μεταξύ άλλων- δυο ατσάλινες μπάρες στις πόρτες για προστασία από πλευρική σύγκρουση, πλαίσια αντιβύθισης ενσωματωμένα στα καθίσματα και προεντατήρες εμπρός ζωνών ασφαλείας. Όλα αυτά στο στάνταρ εξοπλισμό, που έγινε ακόμα πλουσιότερος το 1994 όταν οι Γερμανοί έβαλαν από τη βασική έκδοση κιόλας διπλούς μετωπικούς αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού), σε μια εποχή που ακόμα και αυτός του οδηγού ήταν προαιρετικός στα περισσότερα non premium μοντέλα!
Στο πλαίσιο του περιβάλλοντος κινούνταν και οι κινητήρες, που έφεραν όλοι ανεξαιρέτως καταλυτικούς μετατροπείς. Και μιλάμε για μια ευρεία γκάμα 7 συνόλων, με 5 βενζίνης και 2 ντίζελ. Πιο δημοφιλής, φυσικά ο 1.400άρης τετρακύλινδρος των 80 ίππων (σε διάφορες εκδόσεις, από 60 έως 90 άλογα). Πιο ισχυρός, εννοείται ο 2λιτρος τούρμπο C20LET, τον οποίο χάρηκαν μόνο οι Νοτιοαφρικανοί στο Astra (εμείς στο Calibra 2.0 Turbo 4×4). Εύφημος μνεία στο GSi, με την ατμοσφαιρική εκδοχή του 2.0λτ. και τα 150 άλογά του, που υπηρέτησε με τεράστια επιχυχία και στην Άμεση Δράση της χώρα μας.
Το Astra F, ωστόσο, σημείωσε μια πρωτιά κατά τη διάρκεια της καριέρας του, που βαστάει ακόμα σήμερα. Ο συνδυασμός των πολλών κινητήρων και των πέντε τύπων αμαξώματος (τρίθυρο, πεντάθυρο, σεντάν, station wagon, κάμπριο), προσέφεραν στο αγοραστικό κοινό πλειάδα επιλογών. Μια εμπορική παρουσία που, σε μόλις 6 χρόνια παραγωγής (1991-1997 για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι το 2002 σε Τουρκία και Ανατολική Ευρώπη), ανταμείφθηκε με πάνω από 4,13 εκατ. παραγγελίες! Εν έτει 2021 η επίδοση αυτή παραμένει ακατάρριπτη, καθιστώντας έτσι το πρώτο Astra ως το πιο επιτυχημένο Opel όλων των εποχών!