Ποια πρωτιά είχε το Citroen Visa του 1978;

Όλος ο κόσμος γνωρίζει το γαλλικό όμιλο PSA, στον οποίο ανήκουν η Citroen και Peugeot, με τα μοντέλα τους να μοιράζονται πολλά μηχανικά μέρη, αλλά να διαφέρουν ριζικά ως προς τον σχεδιασμό αλλά και τη φιλοσοφία τους γενικότερα. To 2017 προστέθηκε στον όμιλο η Opel, ενώ φέτος ανακοινώθηκε και η συγχώνευση με τον όμιλο FCA.

Δείτε ακόμα: Κινητήρες και επιδόσεις του νέου Citroen C4

Πολλά χρόνια πριν και συγκεκριμένα το Δεκέμβριο του 1974, η Peugeot S.A. εξαγόρασε το 38,2% της Citroen, ενώ τον Απρίλιο του 1976 αύξησε το μερίδιο στο 89,95% και έσωσε την Citroen από χρεωκοπία. Τότε λοιπόν δημιουργήθηκε το PSA Group (PSΑ σημαίνει Peugeot Société Anonyme). Έκτοτε, η Citroen και η Peugeot έχουν αναπτύξει από κοινού πολλές πλατφόρμες και κινητήρες για διάφορα μοντέλα τους, από μικρά έως μεγάλα.

Νωρίτερα, στις αρχές του 1970, η Citroen μαζί με την Fiat συνεργάστηκαν για την εξέλιξη ενός μικρού μοντέλου που θα αντικαθιστούσε το βασισμένο στο 2CV, Citroen Ami, και θα χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα του Fiat 127. Όμως όταν έληξε η συνεργασία με την Fiat, η Citroen μαζί με την Peugeot σχεδίασαν τη δική τους πλατφόρμα, πάνω στην οποία εξελίχθηκε το Citroen Visa, αποτελώντας το πρώτο «τέκνο» μεταξύ των δύο γαλλικών εταιριών.

Δείτε ακόμα: Το αξεπέραστο ρεκόρ της Citroen Xantia Activa

Το Visa κατασκευάστηκε μεταξύ 1978 έως 1988 σε 1.254.390 αντίτυπα και διατέθηκε σε πολλά μοντέλα, από πολύ απλά έως σπορ. Από το λανσάρισμά του, τον Σεπτέμβριο του 1978, το Visa πωλούνταν στις εκδόσεις Special και Club και την Super E με το μεγαλύτερο μοτέρ. Τα δύο πρώτα μοντέλα διέθεταν ένα 2κύλινδρο επίπεδο (boxer) μηχανικό σύνολο 652 κ.εκ., ισχύος 35 ίππων στις 5.250 σ.α.λ., το οποίο προσέφερε επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 26,2 δλ. και τελική ταχύτητα 124 χλμ./ώρα.

Το Super E είχε 4κύλινδρο κινητήρα 1.124 κ.εκ. με 50 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. (0-100 χλμ./ώρα σε 16,8 δλ. και τελική 140 χλμ./ώρα). Μετέπειτα εμφανίστηκε το Visa Super X με μοτέρ 1.219 κ.εκ., απόδοσης 64 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. (0-100 χλμ./ώρα σε 14,0 δλ. και τελική 155 χλμ./ώρα). Μεταξύ 1982-1985 προστέθηκαν και άλλες εκδόσεις, με κινητήρες 1.4 λτ. 60 έως 110 ίππων, το 1986 λανσαρίστηκε το κορυφαίο 1.600άρι Visa GTi των 115 ίππων, ενώ το 1984 υπήρξε και ντίζελ 1.8 λτ. με 59 ίππους.

Δείτε ακόμα: Γιατί το Citroen XM είχε το 13ο παράθυρο;

Το αρχικό Visa είχε αντίστοιχες περίπου διαστάσεις με ενός σημερινού μίνι μοντέλου, όπως μήκος 3.690 χλστ. και πλάτος 1.526 χλστ., καθώς και ένα μεγάλο (ακόμα για τα τωρινά δεδομένα) πορτ μπαγκάζ 300 λτ. To Citroen Visa ήταν πολύ ελαφρύ, αφού ζύγιζε από 735 κιλά. Το Μάρτιο του 1981 δέχτηκε την πρώτη ανανέωση αλλά το εσωτερικό με τα χειριστήρια «δορυφόρους» δεν άλλαξαν. Όμως το καλοκαίρι του 1984 το ταμπλό άλλαξε τελείως και απέκτησε καλύτερη εργονομία.

Ο σημερινός διάδοχος του Visa, το Citroen C3 μπορεί να μην έχει κανένα κοινό σημείο, πλην της άνεσης που αποτελεί παραδοσιακό χαρακτηριστικό των Citroen.

Get it on Google Play Download on the App Store