Ποια παγκόσμια πρωτιά είχε το Nissan Maxima;

Πολλοί υποστηρίζουν πως, όπως στη μουσική, έτσι και στην τεχνολογία δεν υπάρχει παρθενογένεση. Κάποιος, από κάπου, κάπως, έχει δανειστεί ιδέες από κάποιον άλλον. Άσχετα του τι λένε οι πατέντες, τα πνευματικά δικαιώματα και τα τμήματα δημοσίων σχέσεων. Το Nissan Maxima μπορεί κάλλιστα να επικαλεστεί πως το αντέγραψαν – και μάλιστα, σχεδόν 30 χρόνια αργότερα!

Το Maxima έγινε γνωστό στη χώρα μας τις δεκαετίες των 90’s και 00’s, ως ένα «μπόλικο» σεντάν με κυριότερο ατού τον 2λιτρο V6 κάτω από το καπό. Το έτερο ατού ήτο η τιμή. Στα ίδια ή λιγότερα χρήματα από μια Mercedes C-Class, αγόραζες αυτοκίνητο στο μπόι της E-Class. Ο κόσμος, βέβαια, προτιμούσε είτε να αγοράσει εξαρχής τη C-Class, είτε να βάλει τα παραπανίσια για την E-Class. Πού να ήξεραν ότι η τεχνολογική κληρονομιά του Maxima ήταν τέτοια, ώστε συναγωνιζόταν την S-Class! Κι όχι απλά κάποια απλή έκδοση, αλλά την κορυφαία και πανίσχυρη S65 AMG!

Το 2014, οι Γερμανοί λάνσαραν την twinturbo 12κύλινδρη εκδοχή της W222 ναυαρχίδας τους, με μια πλειάδα συστημάτων και τεχνολογικών εφαρμογών. Η πιο διαφημισμένη όλων, το Magic Body Control. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση, που είχε τη δυνατότητα όχι μόνο να ρυθμίζει απόσβεση και ύψος αυτόματα, αλλά να το κάνει προνοητικά! Το MBC δεν περίμενε να συναντήσει την ανωμαλία για να προσαρμοστεί σε αυτή. Την έβλεπε από πριν και είχε ήδη έτοιμες τις 4 άκρες του αμαξώματος, τη στιγμή που την αντιμετώπιζε. «Η πρόληψη προτιμητέα της καταστολής», που λέμε, μέσω χρήσης καμερών και ραντάρ. Μια τεχνολογία που βελτίωνε τα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρείχε ταχύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και συνδύαζε την ποιότητα κύλισης με σπορ οδική συμπεριφορά. Επίσης, μια τεχνολογία που το Maxima είχε πρωτοεμφανίσει 28 χρόνια νωρίτερα!

Το 1986, οι Ιάπωνες παρουσίασαν το σύστημα Super Sonic Suspension. Ένα είδος ανάρτησης που χρησιμοποιούσε σόναρ και σκάναρε την επιφάνεια του οδοστρώματος, σφίγγοντας ή μαλακώνοντας τα αμορτισέρ προκαταβολικά και αναλόγως των δεδομένων. Ακριβώς ό,τι έκανε το Road Surface Scan του Magic Body Control, σε λιγότερο εξελιγμένο επίπεδο. Η Mercedes λογικά δεν γνώριζε την ύπαρξη της «υπερηχητικής» ανάρτησης (ή επέλεξε να την αγνοήσει), προμοτάροντας την S65 AMG ως «το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως, με δυνατότητα ανίχνευσης ανωμαλιών και προσαρμογής σε αυτές προκαταβολικά». Ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο, ο τρόπος λειτουργίας: η S-Class χρησιμοποιούσε 2 κάμερες και ισάριθμα ραντάρ, το Maxima 5 σόναρ.

Το Super Sonic Suspension παρέμεινε εντός συνόρων για τη δεύτερη γενιά Maxima, βγαίνοντας εκτός Ιαπωνίας το 1988  για την τρίτη του γενιά, μόνο για την αγορά των Η.Π.Α. και με ελαφρώς διαφορετικό όνομα (Nissan Sonar Suspension), ως μέρος του προαιρετικού Electronics Package.

Get it on Google Play Download on the App Store