Τα στερεότυπα μπορεί να έχουν ελαφρώς αρνητική χροιά, υπό την έννοια ότι αποτελούν προκατασκευασμένα σχήματα αντίληψης που παρεμβάλλονται στην πραγματικότητα και προκαλούν στρεβλώσεις στην υφή της, όμως από κάπου έχουν προέλθει. Μια αρνητική άποψη επί κάποιου ζητήματος, δηλαδή, έχει προκύψει από κάποια βάση. Άλλο που στο πέρασμα του χρόνου έχει εδραιωθεί και μεγαλώσει, εντός των ορίων της υπερβολής.
Δείτε ακόμα: Πιο επικίνδυνοι οι οδηγοί βαν για τρακαρίσματα
Μια τέτοια αντίληψη θέλει τους κατόχους αυτοκινήτων συγκεκριμένων μαρκών και δεδομένης χώρας προέλευσης, να είναι κάπως… απολίτιστοι. Αυτή η εδραιωμένη αντίληψη, λοιπόν, έρχεται να επιβεβαιωθεί από τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσιοποίησε η GoCompare, αναφορικά με τους οδηγούς που «λυμαίνονται» τους αγγλικούς δρόμους. Τα δεδομένα αφορούν τα ποσοστά συμμετοχής σε διάφορες παραβάσεις, όπως υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και προτεραιότητας, αλλά και την συμμετοχή σε τροχαία ατυχήματα.
Σύμφωνα με αυτά, όποιος κάθεται πίσω από το τιμόνι μιας BMW 420d είναι πιο επίφοβος από οποιονδήποτε άλλο χρήστη των βρετανικών δρόμων. Το 17,1% των οδηγών του βαυαρικού κουπέ έχει τουλάχιστον μια κλήση στην «πλάτη του» για παράβαση του Κ.Ο.Κ., ενώ το 21% των ερωτηθέντων παραδέχτηκε πως προκάλεσε τροχαίο ατύχημα (κάτι που σημαίνει ότι το ποσοστό υπαιτιότητας είναι μεγαλύτερο, αν αναλογιστούμε πόσοι δεν το παραδέχτηκαν).
Διαβάστε επίσης: Οι νέοι οδηγοί χάνονται χωρίς σύστημα πλοήγησης
Λίγο πιο πίσω βρέθηκαν οι οδηγοί ενός ακόμα γερμανικού premium κουπέ, αυτή την φορά υπό την μορφή του Audi A5 (15,5%). Το… βόρειο βάθρο συμπληρώνει η Mercedes, με δυο εκπροσώπους μάλιστα – τις C220 και E220, αμφότερες με ποσοστό 14,8%. Οι οδηγοί του «Αστεριού» αναδεικνύονται σε πρωταθλητές της ανομίας, καθώς 5/10 πρώτα μοντέλα προέρχονται από την Στουτγκάρδη (CLA-14,3%, GLC-14%, CLS-13,5%) και 8/10 από την Γερμανία! Την μονοτονία σπάει η Jaguar XF στην 5η θέση και το Range Rover στην 9η.