To best seller σε πωλήσεις λιανικής πανευρωπαϊκά από το 2017, το Dacia Sandero, έχει ήδη αφήσει το στίγμα του λόγω της τεράστιας επιτυχίας που έχει σημειώσει. Μετά από τρεις γενιές και ενώ η απήχηση του συνεχίζει και μεγαλώνει, το μοντέλο θωρείται πλέον ένα από τα εμβληματικά αυτοκίνητα της αγοράς. Ποια είναι, λοιπόν, τα μυστικά, της επιτυχίας του;
Μετά το Logan του 2004, το 2008 η Dacia αποφάσισε να φέρει στην αγορά ένα ακόμα επαναστατικό μοντέλο, το Sandero, ένα ευρύχωρο και ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης για όλους. Ένα χρόνο αργότερα κυκλοφόρησε η έκδοση Stepway, φανερώνοντας τη στροφή που ήθελε να κάνει η Dacia προς τα Crossover. Το 2021, το success story συνεχίστηκε με το Sandero τρίτης γενιάς, καθώς ο ελκυστικός του χαρακτήρας ενισχύθηκε από μια πιο τολμηρή και πιο σύγχρονη σχεδίαση, ενώ σε συνδυασμό με τον έξυπνο και καινοτόμο εξοπλισμό το μοντέλο έγινε ακόμη πιο «φρέσκο» και ακόμα πιο προσιτό.
Η έκδοση Stepway ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Ευέλικτο και πιο πρακτικό από ένα παραδοσιακό όχημα πόλης, κατάλληλο για εκδρομές εκτός δρόμου, λιγότερο ογκώδες όμως από ένα SUV, προσέλκυσε το ενδιαφέρον των πελατών όλων των κατηγοριών. Σήμερα, η έκδοση Stepway αντιπροσωπεύει το 66% των συνολικών πωλήσεων του Sandero.
Οι τρεις διαδοχικές γενιές του Sandero, ανέβασαν τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που πουλήθηκαν, στα 2,6 εκατομμύρια από τη μέρα που πρωτοπαρουσιάστηκε το μοντέλο, ενώ σήμερα το 42% των αυτοκινήτων που πωλούνται κινούνται από κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης & LPG). Και ένα μυστικό της παραγωγής: το Dacia Sandero κατασκευάζεται σε τρία εργοστάσια, σε 4 γραμμές παραγωγής. Κάθε ένα λεπτό, ένα αυτοκίνητο βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.
Πρωτοπόρο στις έξυπνες λύσεις
Η επιτυχία του Sandero μόνο τυχαία δεν είναι. Όλες οι λύσεις μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να βρεθεί αυτή που ανταποκρίνεται καλύτερα στις προσδοκίες του πελάτη, δηλαδή η πιο πρακτική με το πιο προσιτό κόστος. Παρακάτω παραθέτουμε μερικά παραδείγματα της φιλοσοφίας “design-to-cost” και των έξυπνων λύσεων, που συνέβαλαν στη δημιουργία της φήμης και της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας του μοντέλου.
Αρθρωτές μπάρες οροφής: μία έξυπνη καινοτομία που καταδεικνύει την τεχνογνωσία της Dacia. Ρυθμίστε τη βάση στερέωσης ώστε να περιστρέφεται, μετατρέποντας τις μπάρες από διαμήκεις σε εγκάρσιες.
Σύστημα Media Control: δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε το δικό σας smartphone στο αυτοκίνητό σας, σαν οθόνη πολυμέσων, χάρη στην εξέλιξη μίας έξυπνης ιδέας: μίας βάσης στήριξης που σχεδιάστηκε από την αρχή του για να ενσωματώνεται απευθείας στο ταμπλό.
Το απλό και πρακτικό ταμπλό: διαθέτει ένα στοιχείο που κάνει τεράστια διαφορά στη σχεδίαση: μία υφασμάτινη ‘φάσα’ που καλύπτει απ’ άκρη σ ’άκρη το ταμπλό και είναι ευχάριστη τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην αφή.
Ευκολία διαμόρφωσης του εσωτερικού και άνεση: Στη νέα γενιά του μοντέλου, μία αύξηση κατά 40 χλστ. του χώρου για τα γόνατα, εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες που κάθονται στο πίσω κάθισμα.
Παγκόσμιο design: Πώς προσαρμόζεσαι στις ανάγκες και τις συνθήκες διαβίωσης των πελατών από 44 χώρες, λαμβάνοντας υπόψη τις διάφορες εθνικές νομοθεσίες, την κατάσταση των δρόμων και τις ταξιδιωτικές συνήθειες κάθε τόπου; Στη Dacia, αναλύεται κάθε λεπτομέρεια, έτσι, για παράδειγμα, οι ζάντες των 16 ιντσών παρέμειναν αμετάβλητες και στις τρείς γενιές, ώστε να ικανοποιούν τις απαιτήσεις όλων των αγορών που δραστηριοποιείται.
Πρακτικότητα: στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένας μικρός γάντζος που διευκολύνει το κρέμασμα μίας τσάντας με ψώνια, ή κάποιων προσωπικών αντικειμένων.
Φτιαγμένο για ένα παγκόσμιο αγοραστικό κοινό: οι αγοραστές του Sandero είναι μεν πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους, έχουν όμως ένα κοινό χαρακτηριστικό: είναι περήφανοι που οδηγούν ένα Dacia!
Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους:
- Κατά μέσο όρο, οι αγοραστές του Dacia Sandero νέας γενιάς, είναι τρία χρόνια νεότεροι από τους αγοραστές της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου.
- Στη Γαλλία, το 15% των αγοραστών ενός Sandero είναι κάτω των 40 ετών.
- Στην Ισπανία, το Sandero είναι το πρώτο καινούργιο αυτοκίνητο που αγοράζει σχεδόν 1 στους 10 πελάτες.
- Το 64% των πελατών (σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία Αγγλία, τις μεγαλύτερες αγορές του μοντέλου) αγοράζει Sandero για την τιμή του, το 22% για τη σχεδίασή του και το 18% καθώς είναι πιστό στη μάρκα.
- Στην Ευρώπη, το 44% των αγοραστών του νέου Sandero το περιγράφουν ως κομψό, σε σύγκριση με το 20% όσων είχαν αγοράσει τις προηγούμενες γενιές του.
- Το 39% των αγοραστών του Sandero (στις μεγαλύτερες αγορές του) ζει σε υπεραστική περιοχή, το 37% σε μια μικρή πόλη, το 10% σε μια μεσαία/μεγάλη πόλη, και το 10% στα προάστια.
- Οι αγοραστές του Sandero Sandero (στις μεγαλύτερες αγορές του) αγαπούν πολύ τον τρόπο ζωής στην ύπαιθρο: το 26% λατρεύει το περπάτημα και την πεζοπορία, στο 13% αρέσει να διαβάζει και το 12% είναι λάτρεις της ποδηλασίας.