Οι βασικοί κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ισχύουν σε όλο τον κόσμο είναι ίδιοι, όπως είναι η οδική σήμανση και οι κανόνες συμπεριφοράς.
Δείτε ακόμη: Τι βλάβες προκαλούνται όταν οδηγούμε με «λαμπάκι»;
Οι φωτεινοί σηματοδότες, οι διαγραμμίσεις στους δρόμους και οι πινακίδες είναι παντού σχεδόν ίδιες. Κάποιες διαφορές υπάρχουν στο σχήμα, στο μέγεθος και στον τρόπο λειτουργίας. Για παράδειγμα, σε κάποιες χώρες όταν το φανάρι είναι κόκκινο, δεν ανάβει απευθείας πράσινο αλλά ενδιάμεσα ανάβει το πορτοκαλί. Ακόμη υπάρχει και αντίστροφη μέτρηση χρόνου, όταν από κόκκινο ανάψει πράσινο. Διαφορές υπάρχουν και στην προτεραιότητα των οδηγών που εισέρχονται σε κυκλική πλατεία. Επίσης, η διάβαση των πεζών τηρείται αυστηρά και δεν είναι… διακοσμητικό στοιχείο της ασφάλτου.
Δείτε ακόμη: Ποιο είναι το πρόστιμο για τη σφήνα στο φανάρι;
Τα όρια ταχύτητας διαφέρουν και αυτά ανάλογα τη χώρα. Το ότι στην Ελλάδα το ανώτατο όριο στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας είναι 130 χλμ./ώρα, δεν σημαίνει ότι είναι παντού το ίδιο. Ενδεικτικά, το χαμηλότερο όριο έχει η Μάλτα και το Λιχτενστάιν (80 χλμ./ώρα), ενώ αντιθέτως, στις γερμανικές Autobahn δεν υπάρχει όριο. Ας δούμε λοιπόν στον παρακάτω πίνακα τα μέγιστα όρια ταχύτητας των αυτοκινητόδρομων στις χώρες της Ευρώπης.
Δείτε ακόμη: Τι πρέπει να ξέρετε για τη χρήση κοτσαδόρου
Χώρα | χλμ./ώρα |
Αυστρία | 130 |
Βέλγιο | 120 |
Βουλγαρία | 140 |
Κροατία | 130 |
Κύπρος | 100 |
Τσεχία | 130 |
Δανία | 130 |
Εσθονία | 90 |
Φινλανδία | 120 |
Γαλλία | 130 |
Γερμανία | 130* |
Ελλάδα | 130 |
Ουγγαρία | 130 |
Ιρλανδία | 120 |
Ιταλία | 130 |
Λετονία | 90 |
Λιχτενστάιν | 80 |
Λιθουανία | 130 |
Λουξεμβούργο | 130 |
Μάλτα | 80 |
Ολλανδία | 130 |
Νορβηγία | 100 |
Πολωνία | 140 |
Πορτογαλία | 120 |
Ρουμανία | 130 |
Σλοβακία | 130 |
Σλοβενία | 130 |
Ισπανία | 120 |
Σουηδία | 110 |
Ελβετία | 120 |
Ηνωμένο Βασίλειο | 112 |
*προτεινόμενη |