Έχουμε τονίσει πολλάκις πως το κόστος χρήσης είναι πιο σημαντικό, ακόμα και από αυτό της αγοράς. Κατά το κοινώς λεγόμενο: «μια φορά αγοράζεις αυτοκίνητο, μια ζωή το πληρώνεις». Το θέμα έγκειται στο πόσο ακριβά.
Οι τιμές των ανταλλακτικών και τα διαστήματα συντήρησης -θα πρέπει να- αποτελούν έναν από τους κυριότερους παράγοντες στην αγορά ενός μοντέλου. Η εγγύηση είναι ακόμα ένα ατού, καθώς προσφέρει μια οικονομική ομπρέλα προστασίας σε περίπτωση βλάβης. Το Consumer Reports έλαβε όλα τα ανωτέρω υπόψη, με έμφαση στο κόστος συντήρησης και τις τιμές αντικατάστασης ορισμένων εξαρτημάτων- «κλειδιά», προκειμένου να καταρτίσει μια λίστα με τα πιο «φαρμακερά» μοντέλα στη συντήρηση. Τα αποτελέσματα δεν προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς όλα ανήκουν στο premium φάσμα. Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, πόσο υψηλότερα από το μέσο όρο κυμαίνονται.
Η αντικατάσταση του κομπρέσορα στο air condition, κατά μέσο όρο κοστίζει 1.211 δολάρια στις Η.Π.Α. (1.012 ευρώ). Πιο κοστοβόρα όλων αποδεικνύεται η BMW 750Li, με «σπασμένα» 4.453 δολαρίων. Ακολουθεί το Lexus GS450h με 3.693, ενώ η Mercedes E400 συμπληρώνει το βάθρο με 3.684 δολάρια.
Για τον εναλλάκτη, ο μέσος όρος βρίσκεται στα 825 δολάρια. Η Porsche Cayenne κοστίζει πάνω από τα τριπλά, στα 2.810 δολάρια. Από κοντά η BMW M760i xDrive, με 2.669 δολάρια.
Στην αντλία βενζίνης η Lexus κάνει το «1-2», με 3.756 και 3.705 δολάρια για τα IS F και LS 460 αντίστοιχα. Πάνω από τριπλό κόστος συγκριτικά με το μέσο όρο (1.135 δολάρια) και τη BMW M4, με 3.589.
Οι Βαυαροί απαντούν με δικό τους «1-2» στον ιμάντα, όπου X1 και i8 στοιχίζουν 541 και 481 δολάρια αντίστοιχα, τη στιγμή που ο μέσος όρος είναι μόλις στα 140 δολάρια.
Στη μίζα βλέπουμε μια από τις μεγαλύτερες αποκλίσεις σε σχέση με τη μέση τιμή. Το ακριβότερο όλων, Audi RS 5, επιβαρύνει τον κάτοχό του με 2.708 δολάρια. Ο μέσος όρος; 630 δολάρια! Η Mercedes GL63 AMG ακολουθεί, με 2.695 δολάρια, έχοντας πίσω της -και αρκετά μακριά- την Porsche Panamera, με 1.376 δολάρια.
Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και οι σύνδεσμοι στην ανάρτηση του Nissan GT-R, απαιτούν 5.867 δολάρια για την αντικατάστασή τους. Τα αντίστοιχα στην Panamera στοιχίζουν περίπου 1.000 δολάρια κάτω (4.808).
Ο ιμάντας χρονισμού εμφανίζει λογικά ανεβασμένα κόστη, με τρία Audi να καταλαμβάνουν τις ισάριθμες πρώτες θέσεις και ανάλογο κοστολόγιο (1.545 δολάρια το RS 6, 1.533 το S8 και 1.485 το A8, με τη μέση τιμή στα 679 δολάρια).
Τέλος, για αντικατάσταση της αντλίας νερού στο RX450h τα συνεργεία της Lexus χρεώνουν 2.749 δολάρια. Αυτά της Nissan χρεώνουν τον «Godzilla» με 2.340 δολάρια, ενώ της Audi με 2.028 δολάρια για το RS 7.