To VW Group διατηρεί έναν από τους μεγαλύτερους κύκλους εργασιών στη βιομηχανία, με τα πλοία να αποτελούν τον πιο πρόσφατο τομέα δραστηριότητας!
Σε συνεργασία με την βρετανική SIEM Car Carriers -θυγατρικής της SIEM Shipping- η MAN Energy Solutions -θυγατρική του VW Group και τεχνολογικό παρακλάδι του πασίγνωστου κατασκευαστή φορτηγών- δημιούργησε τα πρώτα φορτηγά πλοία που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG! Μάλιστα, τα «βαφτίσια» έκανε η επικεφαλής Στρατηγικής και Περιβάλλοντος του Group, Christiane Eckert, δίνοντας τα ονόματα «Κομφούκιος» (SIEM CONFUCIUS) και «Αριστοτέλης» (SIEM ARISTOTLE). Τα δυο πλοία είναι μέρος του πλάνου «goTOzero» της VW, το οποίο προβλέπει ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος που προέρχεται από τις διαδικασίες παραγωγής και logistics του Ομίλου.
Δείτε ακόμα: Ποια μάρκα είναι και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής πλοίων;
Τόσο ο «Κομφούκιος» όσο και ο «Αριστοτέλης», θα αναλάβουν τις μεταφορές των οχημάτων του Group μεταξύ Ευρώπης και Βορείου Αμερικής, αντικαθιστώντας 2 από τα 9 φορτηγά καράβια του τομέα logistics. Πρώτος απόπλους για το SIEM CONFUCIUS είναι προγραμματισμένος για τον προσεχή Γενάρη, ενώ το SIEM ARISTOTLE θα ξεκινήσει τα δρομολόγια την άνοιξη.
Το μήκος τους φτάνει τα 200 μέτρα και το πλάτος τα 38, με το εσωτερικό τους να φιλοξενεί 13 καταστρώματα ικανά να αποθηκεύσουν μέχρι 4.700 οχήματα του VW Group. Είναι τα πρώτα καράβια αυτού του μεγέθους που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο, κάτι που μέχρι πρότινος συνέβαινε σε αρκετά μικρότερα πλοία – και εκεί, σε λίγες εφαρμογές.
Διαβάστε επίσης: Ο ηλεκτροκινητήρας του VW ID.3 χωράει σε τσάντα!
Την κίνησή τους αναλαμβάνει ένας κινητήρας της MAN απόδοσης 17.132 ίππων, ικανός να καταναλώνει εκτός από LNG και βιοκαύσιμο. Οι εκπομπές ρύπων εμφανίζονται κατά πολύ μειωμένες σε σχέση με μια συμβατική ναυτική ντιζελομηχανή, εκπέμποντας 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, 30% λιγότερο οξείδια του αζώτου και 60% λιγότερα οξείδια του θείου. Κάθε πλοίο διαθέτει από δυο δεξαμενές καυσίμου, μεγέθους 1.800 κυβικών μέτρων έκαστη. Με τον κινητήρα στο πρόγραμμα eco, η μέγιστη ταχύτητα μπορεί να φτάσει τους 16,5 κόμβους (30,6 χλμ./ώρα) και η αυτονομία να ξεπεράσει αυτή των συμβατικών κινητήρων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.