Οι λάτρεις της σπορ οδήγησης έχουν αντιληφθεί το τρένο να έρχεται εδώ και καιρό. Η πρώτη «κόρνα» ήταν το downsizing. Δεύτερη, τα αυτόματα κιβώτια. Τώρα η υπερταχεία των εξελίξεων πλησιάζει ταχύτατα, αλλά αθόρυβα. Όπως ακριβώς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το κατά πόσον μια κατασκευή χωρίς θερμικό μοτέρ μπορεί να χαρακτηριστεί «σπορ», αποτελεί αντικείμενο διαφωνιών την τελευταία δεκαετία. Οι κατασκευαστές διατείνονται πως τα ηλεκτρικά δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα, παραθέτοντας video και νούμερα επιδόσεων. Κάπου εδώ, βέβαια, πέφτουν σε μια παγίδα εντυπώσεων που οι ίδιοι δημιουργούν, ως άλλοθι για την ηλεκτροκίνηση. Ουδείς ισχυρίστηκε πως το fun to drive εναρμονίζεται με το γκάζι. Όχι ότι δεν είναι ευπρόσδεκτη η ισχύς, αλλά δεν διαφεντεύει την οδήγηση.
Το αυτό ισχύει για τα χαρακτηριστικά απόδοσης. Το περίφημο «από το μηδέν», που συνοδεύει την περιγραφή για την παροχή ισχύος στα ηλεκτρικά. Πράγματι, ένα Honda e δεν αποκλείεται να έχει καλύτερες ρεπρίζ από το S2000, που πρέπει να το «σπιρουνιάζεις» στις 7.300 σ.α.λ. για να πάρεις 208 Nm (315 Nm το e, κλασικά, από το μηδέν). Προφανώς τα δυο αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, πέραν κατασκευαστή και πίσω κίνησης, ωστόσο καταλαβαίνουμε το πνεύμα της -τύποις- σύγκρισης. Η ιαπωνική εταιρία εξάλλου, έχει αναγγείλει πως μέχρι το 2022 κάθε μοντέλο θα έχει ηλεκτρική ή υβριδική έκδοση. Οπότε θα πρέπει να περιμένουμε πολλά γκάζια σαν του e, στο μέλλον.
Φωτεινή εξαίρεση το επόμενο Type R, που θα επιμείνει αποκλειστικά στη βενζίνη. Από αυτό και μετά όμως, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πώς θα είναι ή αν θα υπάρξει γενικότερα άλλο «Τάπερ». Το έτερο αυτοκίνητο που βλέπουμε στην κεντρική φωτογραφία, το Focus RS, ήταν από τα πρώτα θύματα της «ηλεκτροπληξίας». Οι μηχανικοί της Ford δεν κατάφεραν να προσαρμόσουν υβριδικό σύνολο στο πολύπλοκο Drift Mode, διαγράφοντας ολικά τα σχέδια διαδόχου. Σε συνέχεια αυτού, ήρθε η είδηση πως μέχρι το 2030 όλα τα νέα μοντέλα του «Μπλε Οβάλ» στην Ευρώπη, θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Οπότε μάλλον θα αποχαιρετήσουμε και τη Mustang, μένοντας μόνο με τη Mach-E. Ασύλληπτη απώλεια, αν συμβεί, έστω κι αν η κορυφαία έκδοση της ηλεκτρικής ‘Stang κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δλ…
Ευθέως, ωστόσο, δεν έχει πει κανένας κατασκευαστής πως κινδυνεύουν τα σπορ μοντέλα. Μέχρι σήμερα και την Jaguar. Οι Άγγλοι ανακοίνωσαν πριν λίγες μέρες κάτι ανάλογο με τη Ford, πως δηλαδή η γκάμα τους θα ηλεκτροποιηθεί πλήρως (κι ακόμα νωρίτερα, με καταληκτική ημερομηνία το 2025). Στα πλαίσια της ανακοίνωσης, ο CEO της Jaguar Land Rover, Thierry Bolloré, δήλωσε σε βρετανικά Μέσα πως η εταιρία θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη compact και crossover, δίχως να υπάρχει κάποια απόφαση για μοντέλα όπως η F-Type.
Προς το παρόν, η ελπίδα έχει ακόμα φωνή. Το στροφάρισμα της ολοκαίνουργιας Porsche 992 GT3 στις 9.000 σ.α.λ. αντηχεί στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το γεγονός ότι η Taycan ξεπέρασε σε πωλήσεις τις Boxster/Cayman και βάζει πλώρη για την 911 όμως, ενδέχεται να λειτουργήσει ως σιλανσιέ εν καιρώ. Οπότε, ας απολαύσουμε όσο προλαβαίνουμε…