Toν περασμένο Νοέμβριο διοργανώθηκε η Σύνοδος Κορυφής του APEC (Asian Pacific Economic Cooperation), που απαρτίζεται από τις 21 χώρες που συνθέτουν το «Δαχτυλίδι της Φωτιάς» στον Ειρηνικό Ωκεανό. Υπό κανονικές συνθήκες δεν θα μας αφορούσε, καθώς τα ευρωπαϊκά τεκταινόμενα δεν αποτελούν προτεραιότητα. Και δεν πρόκειται για αυτοκίνητα. Όμως 284 απεσταλμένοι το μετέτρεψαν όχι μόνο σε νέα του αυτοκινήτου, αλλά και του αστυνομικού ρεπορτάζ.
Όπως σε κάθε διπλωματικό γεγονός αυτού του βεληνεκούς, απαιτείται η μετακίνηση εκατοντάδων αξιωματούχων. Προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες, η κυβέρνηση στην Παπούα Νέα Γουϊνέα -που φιλοξένησε την Σύνοδο- προέβη στην αγορά πολυάριθμων αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων 3 Bentley Flying Spur, 4 Maserati Quattroporte, μυριάδες Toyota Land Cruiser, φυσικά BMW και Mercedes, ενώ δεν έλειψαν τα Ford και Mitsubishi για τους λιγότερο executive εκπροσώπους. Συνολικά 284 οχήματα αγοράστηκαν και διατέθηκαν στις αποστολές των χωρών. Και εδώ αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρουσα η υπόθεση.
Δείτε ακόμα: Δημοπρασία ΟΔΔΥ με BMW 325 από 250 ευρώ!
Με το πέρας της Συνόδου, τα αυτοκίνητα θα έπρεπε να επιστραφούν στον οικοδεσπότη. Κάτι που δεν έγινε ποτέ! Και τα 284 εξαφανίστηκαν, με τις τοπικές αρχές να εξαπολύουν ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό των ενόχων. Τα ζητήματα, ωστόσο, ήταν δύο: αφενός οι άνθρωποι που τα οδηγούσαν -άρα και τα εξαφάνισαν- είχαν ήδη αναχωρήσει από την χώρα, αφετέρου πρόκειται για διπλωμάτες. Που σημαίνει ότι χαίρουν ασυλίας, οπότε και ακράδαντα αποδεικτικά στοιχεία να υπάρχουν εναντίον τους, εναπόκειται στην διάθεση του εκάστοτε Υπουργείου Εξωτερικών να την άρει.
Διαβάστε επίσης: Μια γυναίκα εξελίσσει την Bugatti Divo!
Τελικά η αστυνομία εντόπισε τα περισσότερα αυτοκίνητα, με το πόρισμα να αναφέρει πως οι οδηγοί τους είχαν δώσει τα κλειδιά σε τοπικούς απατεώνες, οι οποίοι στην συνέχεια είτε τα διαλύουν τα κλεμμένα αυτοκίνητα για ανταλλακτικά, είτε αλλάζουν κωδικούς και χαρτιά ώστε να τα μεταπωλήσουν. Οι περισσότερες Bentley και Maserati εντοπίστηκαν, καθώς στην Παπούα Νέα Γουϊνέα δεν είναι εύκολο να κυκλοφορήσεις/διαλύσεις/μεταπουλήσεις τόσο premium μοντέλα. Τα Toyota με τα Ford και τα Mitsubishi, ωστόσο, ήταν πιο άτυχα καθώς τα περισσότερα συνεχίζουν τις καριέρες τους ως ανταλλακτικά.