Τα ηλεκτρικά προμοτάρονται από παντού, ιδίως από τους νομοθέτες. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να τα επιβάλλει ολοκληρωτικά μετά το 2035, αλλά προς το παρόν η υπόθεση «κολλάει». Όπως αποδεικνύει η έρευνα της J.D. Power πάντως, τα EVs έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους για να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά αυτοκίνητα στην καθημερινότητα των οδηγών.
Ο δείκτης εξυπηρέτησης πελατών (Customer Service Index/CSI) παρουσίασε για πρώτη φορά κάμψη εδώ και 28 χρόνια, εν πολλοίς εξαιτίας της επίδοσης των οχημάτων μηδενικών ρύπων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ο μέσος όρος ικανοποίησης στους κατόχους ηλεκτρικών είναι 42 πόντους χαμηλότερος από εκείνων των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επίδοση που αφενός οφείλεται στις διάφορες ανακλήσεις, αφετέρου στα αρκετά μεγαλύτερα διαστήματα παραμονής των οχημάτων στα συνεργεία. Αύξηση που ταλαιπωρεί και τους κατόχους θερμικών οχημάτων, καθώς ο μέσος όρος αναμονής αυξήθηκε από τις 1,3 ημέρες για τους μαζικούς και τις 1,9 μέρες για τους premium κατασκευαστές, στις 4,8 και 5,6 μέρες αντίστοιχα.
Οι αναφορές των ιδιοκτήτων, δε, πολλές φορές κάνουν λόγο για έλλειψη γνώσεων από πλευράς προσωπικού στα συνεργεία. Συγκεκριμένα, για λιγότερη άνεση στην παροχή απαντήσεων σε απορίες, συγκριτικά με τα δεδομένα των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Με άλλα λόγια, ακόμα δεν έχουν πάρει το «κολάι» των ηλεκτρικών στα εξουσιοδοτημένα (λογικά και στα μη) συνεργεία, κάτι που οδηγεί σε περαιτέρω καθυστερήσεις στην παράδοση του αυτοκινήτου μετά το σέρβις.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δώσει όλη της την προσοχή στα λανσαρίσματα ηλεκτρικών, και τώρα έρχεται η ώρα για όλα αυτά τα οχήματα να επισκεφθούν τα συνεργεία για συντήρηση και επισκευές», εξήγησε ο Chris Sutton, αντιπρόεδρος λιανικής πώλησης αυτοκινήτων στην JD Power. «Η ηλεκτροκίνηση έχει τη δυνατότητα να φέρει τεράστιες βελτιώσεις στον τρόπο συντήρησης των αυτοκινήτων και την ικανοποίηση των κατόχων τους (σ.σ. λόγω λιγότερων κινούμενων μερών), αλλά προς το παρόν δεν τις βλέπουμε».