Οι autobahn αποτελούν πηγή έμπνευσης και φθόνου για όσους δεν κατοικούν στη Γερμανία. Υπερσύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, με άσφαλτο εξαιρετικής ποιότητας και σε κάποια σημεία, δίχως όρια ταχύτητας. Ποιος θα περίμενε, όμως, ότι ένα τόσο εξελιγμένο οδικό δίκτυο θα είχε έναν άλλο τόσο ιδιόρρυθμο κανόνα ασφαλείας, που πρακτικά βγάζει παράνομο το 70% όσων το χρησιμοποιούν;
Οι αυτοκινητόδρομοι ξεκίνησαν να κατασκευάζονται στα μέσα της δεκαετίας του 1920, για να πάρουν τελικά μια πρώιμη μορφή της σημερινής περίπου 30 χρόνια αργότερα. Η ανάγκη για θέσεις εργασίας στη μεταπολεμική Γερμανία έθρεψε τις autobahn, οι οποίες σήμερα εκτείνονται συνολικά σε περίπου 13.192 χλμ. Σε πολλά εξ αυτών, η πλειοψηφία των χρηστών τους κανονικά δεν μπορεί να πατήσει στην αριστερή λωρίδα! Ο λόγος; Μια πεπαλαιωμένη διάταξη του γερμανικού Κ.Ο.Κ., που απαγορεύει τη χρήση της ταχύτερης λωρίδας σε οχήματα με συνολικό πλάτος άνω των 2 μέτρων!
Ο κανονισμός αυτός εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 60, τότε που τα αυτοκίνητα είχαν κατά μέσο όρο πλάτος γύρω στα 1,5-1,6 μέτρα. Τα αίτια πίσω από την ιδιότροπη ρύθμιση αφορούσαν την ασφάλεια, καθώς οι λωρίδες αφενός δεν διέθεταν το σημερινό πλάτος, αφετέρου τα οχήματα της εποχής παρουσίαζαν ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Σε μια προσπάθεια περιορισμού των πλάγιων ρυπών λόγω ταχύτητας -που προκαλούνταν τόσο από τα οχήματα του ίδιου ρεύματος (αριστερή στη δίπλα λωρίδα), όσο και από τους απέναντι (αριστερή με αριστερή), αλλά και του κινδύνου να χτυπήσουν μεταξύ τους λόγω λάθος υπολογισμού, οι Γερμανοί απαγόρευσαν τη χρήση του ταχύτερου κομματιού στο οδόστρωμα στα φαρδύτερα τροχοφόρα.
Τα χρόνια πέρασαν, οι δρόμοι εξελίχτηκαν, τα μέτρα ασφαλείας πολλαπλασιάστηκαν, τα αυτοκίνητα μεγάλωσαν, όμως ο κανονισμός των 2 μέτρων παρέμεινε. Μάλιστα, υπάρχει κι η ανάλογη πινακίδα
Όπου απαντάται, όποιος μπει στην αριστερή λωρίδα με όχημα φαρδύτερο των 2 μέτρων τιμωρείται με πρόστιμο 20 ευρώ. Ο κανονισμός είναι σαφής και αποσαφηνίζει πως η μέτρηση αφορά το ολικό μήκος, ήτοι μαζί με τους καθρέπτες. Κάτι που, σύμφωνα με τον ADAC, βγάζει «φάουλ» περίπου το 70% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα! Απολύτως αναμενόμενο, καθώς τα σύγχρονα μοντέλα είναι γίγαντες σε σχέση με εκείνα προ 40ετίας. Χαρακτηριστική η σύγκριση του πρώτου με το τελευταίο Golf. Το MK1 είχε πλάτος 1.640 χλστ. χωρίς και 1.680 χλστ. με τους καθρέπτες, εκ των οποίων ο δεξιός ήταν προαιρετικός! Το MK8, τώρα, ξεκινά από τα 1.789 χλστ. και φτάνει στα 2.073 χλστ. όταν προστεθούν οι καθρέπτες, συνεπώς είναι εκτός ορίων!
Οι Γερμανοί, βέβαια, έχουν αποφασίσει πλέον απλά να αγνοούν το εν λόγω μέτρο, εκτός κι αν πρόκειται για σημεία όπου εκτελούνται έργα. Η αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ. θα απαιτούσε μεγάλη δόση γραφειοκρατίας για να τροποποιηθεί η συγκεκριμένη διάταξη, οπότε ακολουθείται ο άγραφος κανόνας του να μην τηρείται. Ωστόσο, αν κάποιος αστυνομικός σταματήσει κάποιον για έλεγχο και μετά την εξέταση της άδειας κυκλοφορίας διαπιστωθεί πως το ολικό πλάτος του αυτοκινήτου ξεπερνά τα 2 μέτρα, τότε μπορεί να κόψει κανονικά κλήση!