Η 164 αποτελεί κεφάλαιο για την Alfa Romeo. Παρουσιάστηκε το 1987 και έμεινε στην παραγωγή έως το 1998, αντικαθιστώντας την 90 και λανσάροντας τεχνοτροπίες που αργότερα θα εξελίσσονταν συνώνυμα της ιταλικής φίρμας. Το τριψήφιο όνομα ήταν η σημειολογική, ο κινητήρας Twin Spark η ιστορική. Τώρα ήρθε η ώρα να την ξαναδούμε, σε επανεκτέλεση.
Η μόδα του restomodding μας έχει χαρίσει ονειρικές δημιουργίες, με αυτές της Ιταλίας να συγκαταλέγονται στις δημοφιλέστερες επιλογές των αρμοδίων εταιριών. Η BTS Creativity είναι μια από τις εγχώριες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται με εργασίες του είδους, επιλέγοντας την πάλαι ποτέ ναυαρχίδα από το Μιλάνο για να πλημμυρίσει τη φαντασία μας. To φανταχτερό Rosso Competizione χρώμα καλύπτει το –εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα– αμάξωμα, με τους Ιταλούς να μεταφέρουν την έκδοση Quadrifoglio Verde στο 2022. Η πιστότητα είναι εντυπωσιακή, περιλαμβάνοντας τη χαρακτηριστική διχρωμία και τα κίτρινα φώτα ομίχλης στον εμπρός προφυλακτήρα.
Highlight και άξιο αποκλειστικής αναφοράς δεν είναι άλλο από τις πανέμορφες 18άρες ζάντες αλουμινίου, που αντλούν έμπνευση από τις αντίστοιχες 17άρες της 156 GTA!
Στο εσωτερικό εμφανίζονται εξίσου ριζικές αλλαγές, με το σύνολο των πάνελ και επενδύσεων να είναι είτε νέα είτε αναπαλαιωμένα. Ο συνδυασμός δέρματος-alcantara έχει γίνει με βάση τα πρότυπα των εσωτερικών από τις Ferrari των 90’s, ενώ το ξύλινο τιμόνι «γράφει» μοναδικά.
Κάτω από το αισθησιακό κορμί της φλογερής Ιταλίδας, ιδανικά θα συναντούσαμε την κορυφαία έκδοση του θρυλικού «Busso». Το αυτοκίνητο που αποτέλεσε τη βάση για την εικονιζόμενη 164 QV, όμως, δεν έφερε τον 3λιτρο V6 στο μηχανοστάσιο. Μικρό το κακό καθώς κάτω από το καπό τοποθετήθηκε ο επίσης V6 , αλλά υπερτροφοδοτούμενος, 2λιτρος της GTV TB. Η απόδοση παραμένει στα εργοστασιακά επίπεδα των 207 ίππων και 306 Nm, πάντα σε συνεργασία με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε ένα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 8 δλ. και τελική άνω των 240 χλμ./ώρα – όσο δηλαδή ήθελε η 164 2.0 TB, με τον ίδιο κινητήρα.
Τα φρένα προέρχονται από την 164 QV, με χαρακτές πλέον δισκόπλακες, και η ανάρτηση είναι ολοκαίνουργια, χαμηλωμένη και ρυθμιζόμενη. Τιμή δεν ανακοινώνεται για την αναγεννημένη μπερλίνα, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να κοστίζει λιγότερο από 150.000 ευρώ, κρίνοντας από ανάλογα restomods.