Η JATO Dynamics δημοσίευσε για άλλη μια χρονιά τα ετήσια αποτελέσματα πωλήσεων αυτοκινήτου παγκοσμίως, ενόσω βρισκόμαστε στα μισά της τρέχουσας περιόδου. Το 2022, λοιπόν, είδε το σερί της Toyota να επεκτείνεται και το RAV4 να στέφεται ως ο απόλυτος εμπορικός κυρίαρχος, ολόκληρου του αγοραστικού κόσμου.
To ιαπωνικό SUV αναδείχθηκε ως το πιο καλοπουλημένο μοντέλο του πλανήτη, καθώς κατάφερε να ταξινομηθεί σε περισσότερο από 1 εκατομμύριο μονάδες! Συγκεκριμένα 1.016.000 RAV4 βρήκαν αγοραστή πέρσι, με το 43% εξ αυτών να αντιστοιχεί στην αγορά της Βορείου Αμερικής (Η.Π.Α. και Καναδάς). Το 33% κατέληξε στην αγορά της Κίνας, ενώ μόλις το 9% αφορούσε εκείνη της Ευρώπης. Όλα αυτά, παρότι σημείωσε κάμψη 10% σε σχέση με το 2021.
Στη δεύτερη θέση ακολούθησε το έτερο «σουξέ» από το Αΐτσι, ονόματι Corolla. Το Sedan, για την ακρίβεια, που κατάφερε να πουλήσει 992.000 κομμάτια, με την Κίνα εδώ να αποσπά τη μερίδα του λέοντος, στο 53% επί του συνόλου. Η.Π.Α. και Καναδάς ακολούθησαν με 22%, ενώ και πάλι η Γηραιά Ήπειρος περιορίστηκε σε μονοψήφιο ποσοστό (6%). Όπως το RAV4, έτσι και το Corolla Sedan έσπασε μεν τα ταμεία, αλλά 10% λιγότερο σε σύγκριση με το ’21.
Το Tesla Model Υ, αντίθετα, παραλίγο να διπλασιάσει τις πωλήσεις του, καθώς πέτυχε αύξηση 91% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η φίρμα του Elon Musk διέθεσε 747.000 Model Y, τα περισσότερα εκ των οποίων -σωστά μαντεύετε- στην Κίνα (44% μερίδιο). «Κινέζικο» έφαγε και το Honda CR-V, που βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 733.000 μονάδες (52% για την Κίνα). Το Toyota Camry με τη σειρά του, συνέχισε να διαπρέπει επί αμερικανικού εδάφους (45% μερίδιο) και έκλεισε το top 5, με 673.000 αντίτυπα.
Γενικότερα το top 10 ήταν υπόθεση της Toyota , αλλά και των κατασκευαστών εξ Ιαπωνίας. Το Hilux βρέθηκε στην έκτη θέση και το Corolla Cross στην όγδοη, με το δεύτερο να κάνει εντυπωσιακή είσοδο στην πρώτη χρονιά πλήρους διάθεσης (κι αυτό, όχι σε όλες τις αγορές), σημειώνοντας άνοδο 221%! Το Nissan Sentra μπήκε σφήνα ανάμεσα σε Hilux και Corolla Cross, ενώ η διαχρονική αγάπη των Αμερικανών για το Ford F-150 το έφερε στην ένατη θέση, μπροστά από το Tesla Model 3. Όπως βλέπουμε, ούτε ένα μοντέλο Ευρωπαίου ή Κορεάτη κατασκευαστή δεν κατάφερε να μπει στην πρώτη δεκάδα