Στο άκουσμα του ονόματος Lancia, ένα μοντέλο έρχεται αμέσως στο νου, όλων των «βενζινοαίματων». H Delta Integrale, ανεξαρτήτως έκδοσης, ισχύος, χρονολογίας και λοιπών στοιχείων. Η φουσκωμένη σιλουέτα, τα χαρακτηριστικά διπλά φανάρια, η σχεδόν κάθετη αεροτομή και οι 15άρες της Speedline έχουν χαραχτεί ανεξίτηλα στο μυαλό.
Η είδηση πως το νεοσυσταθέν Stellantis Group όχι μόνο δεν θα αφήσει τη θρυλική φίρμα στη μοίρα της, αλλά θα την περιλάβει στις premium μάρκες του μας γέμισε ελπίδες. Οι ψηφιακές απεικονίσεις του Sebastiano Ciarcia για μια Delta S4 του μέλλοντος, μας πλημμύρισαν όνειρα. Τα renderings του Ιταλού digital designer είναι συνέχεια αυτών που είχαμε δει πριν μερικούς μήνες και αφορούσαν την έκδοση παραγωγής μιας μελλοντικής S4. Σήμερα έχουμε τον ψηφιακό συνεχιστή του μύθου: την αγωνιστική Delta S4 στα χρώματα της Martini, όπως ακριβώς η αυθεντική των 80’s που πρόλαβε να αγωνιστεί σε 12 αγώνες του Group B, πριν αυτό καταργηθεί, κατακτώντας 5 νίκες.
Τα renderings είναι προσεγμένα μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας, από τα χαρακτηριστικά αεροδυναμικά καλύμματα στις ζάντες και τους πλευρικούς αεραγωγούς, μέχρι την τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο και τη σχεδόν κάθετη αεροτομή οροφής. Η πραγματική Delta S4 είχε έναν twincharged (τούρμπο και κομπρέσορα, πολύ πριν τον TSI) τετρακύλινδρο 1.759 κ.εκ., απόδοσης 450-500 ίππων. Σε δοκιμές του 1985 πάντως, οι Ιταλοί είχαν καταφέρει να δουν το εξωσυμπαντικό νούμερο των 1.014 ίππων με πίεση 5 bar! Φυσικά αυτή η εκδοχή του πρωτοποριακού μοτέρ δεν μπόρεσε να συμμετάσχει ποτέ σε αγώνα, λόγω κανονισμών, ενώ η κορυφαία μορφή της S4 –η καινοτόμος και υπερ-προηγμένη για την εποχή ECV– ήταν έτοιμη, αλλά δεν πρόλαβε να πατήσει σε ειδική, λόγω κατάργησης του Group B.
Σε έναν ιδανικό κόσμο, το αυτοκίνητο που θαυμάζουμε στις φωτογραφίες θα μπορούσε να σημάνει την επιστροφή της Lancia στο WRC. Τα όνειρα δεν χρεώνονται…