Το τελευταίο trend της αυτοκίνησης είναι οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων. Μάλιστα έχει αρχίσει να διαδίδεται τόσο, που δεν χρειάζεται καν να πάρεις κάποιο εστιασμένο sportscar -όπως το Honda S2000, που τους έφερε στο προσκήνιο- για να τον έχεις μπροστά σου. Ακόμα και μικρομεσαία SUV ή σουπερμίνι, όπως τα Skoda Karoq και SEAT Ibiza, μπορούν να εξοπλιστούν με ψηφιακά καντράν.
Δείτε ακόμα: H Lada ετοιμάζει το αυτοκίνητο των 4.300 ευρώ!
Η μόδα αυτή ξεκίνησε την δεκαετία του 80, όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούσαν να δώσουν high tech νότα στα μοντέλα τους. Οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων διαδόθηκαν ταχύτατα, ακόμα και σε οικονομικά χάτσμπακ όπως το Skoda Favorit. Το τσέχικο μικρομεσαίο, κυκλοφόρησε το 1987. Μια τριετία νωρίτερα, ένα άλλο χάτσμπακ αποφάσισε να αντικαταστήσει την παραδοσιακή διάταξη στροφόμετρου-ταχύμετρου, με εντυπωσιακά φωτάκια και μπάρες. Το Lada Samara!
Διαβάστε επίσης: Μεταχειρισμένη BMW M3 ή καινούργιο Lada στα ίδια λεφτά;
Οι Ρώσοι έβλεπαν τους άσπονδους φίλους από την άλλη άκρη του Ατλαντικού να διαθέτουν σωρηδόν μοντέλα με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στο κλίμα της εποχής, όπου ό,τι έκανε ο ένας ήταν επιτακτική ανάγκη για τον άλλον να τον ξεπεράσει, η AvtoVAZ τοποθέτησε ψηφιακό καντράν στο Samara. Αρχικά, διατέθηκαν 1.500 αυτοκίνητα με το εν λόγω στοιχείο εξοπλισμού αποκλειστικά για την εγχώρια αγορά (όπου το αυτοκίνητο είχε την ονομασία Sputnik). Η AvtoVAZ είχε σκοπό να κυκλοφορήσει το μικρομεσαίο της με αυτή τη μορφή στο καντράν και στο εξωτερικό, όμως έπεσε θύμα του προμηθευτή. Οι καλωδιώσεις ήταν ελαττωματικές, με αποτέλεσμα μετά από λίγο διάστημα οι ενδείξεις στο καντράν να ανάβουν στην τύχη – μέχρι, δηλαδή, να χαλάσει πλήρως.