Η σχέση του Ayrton Senna με τα αυτοκίνητα παραγωγής είναι πασίγνωστη μέσω του Honda NSX. Ο Βραζιλιάνος συμμετείχε στην εξέλιξη του ιαπωνικού supercar και στα πλαίσια αυτής, μας έχει χαρίσει ένα από τα πιο μνημειώδη video στα χρονικά της αυτοκίνησης. Γνωρίζετε, όμως, ότι ο «Θεός» οδήγησε Lada;
Το 1986 ήταν η πρώτη χρονιά που φιλοξενήθηκε αγώνας Formula 1 στην Ουγγαρία. Όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε πλημμυρίδα κόσμου από όλο το Ανατολικό Μπλοκ. Περισσότεροι από 200.000 θεατές γέμισαν ασφυκτικά το Hungaroring, για να δουν τους πιλότους του κορυφαίου πρωταθλήματος στο motorsport από κοντά. Η πίστα, εξίσου αναμενόμενα, αποτελούσε άγνωστη ποσότητα για τους οδηγούς. Ο Senna, όπως και οι περισσότεροι συναθλητές του, είχαν το συνήθειο να περπατάνε τη χάραξη για να πάρουν καλύτερη αίσθηση. Ο μέγας Ayrton, όμως, έκανε γρήγορες βόλτες και με αυτοκίνητα παραγωγής.
Για το Grand Prix της Ουγγαρίας ζήτησε συγκεκριμένα ένα αυτοκίνητο αγαπημένο στους ντόπιους. Και οι διοργανωτές του έφεραν ένα Lada 2101! Το «Zhiguli» ήταν το απόλυτο best seller στις χώρες της Σοβιετικής Ένωσης και αυτό που ανέλαβε να «ξεναγήσει» τον -τότε ακόμα- φερέλπιδα πιλότο στα ενδότερα του Hungaroring. Η κεντρική φωτογραφία είναι το μοναδικό στιγμιότυπο που απαθανατίστηκε από την ιστορική βόλτα, χάρις στον Zsolt Mitrovics (μέλος των σωστικών πληρωμάτων, από το 1986 μέχρι το 1992). Δυστυχώς, δεν υπάρχει πουθενά video που να δείχνει το Lada να πηγαίνει δίχως αύριο, στα χέρια του πιο λατρεμένου οδηγού όλων των εποχών.
Παρόλα αυτά, το πρώτο ουγγρικό Grand Prix μας έδωσε ένα άλλο ιστορικό ενσταντανέ. Ένα από τα ελάχιστα, που ο Senna είναι το «θύμα» και όχι ο «θύτης». Στο ρόλο αυτό, ο συμπατριώτης του, Nelson Piquet. Προσπέρασμα από την εξωτερική, με μπλοκάρισμα στα φρένα και πλαγιολισθαίνοντας. Το έπος στο 1.07.