Οι Αμερικανοί έχουν το γνωστό ρητό: «Ο πρώτος είναι πρώτος, ο δεύτερος τίποτα». Προκαλεί, λοιπόν, τεράστια εντύπωση, στα όρια σχεδόν της τραγικής ειρωνείας, που η Opel διαφήμιζε τη δεύτερη θέση στις Η.Π.Α., σε συγκριτικό που η ίδια είχε οργανώσει!
Πηγαίνουμε στα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του 70, όταν η General Motors ήθελε να λανσάρει στην αγορά της Βορείου Αμερικής το Kadett C. Σε μια πολύ παράξενη επιλογή εμπορικής τοποθέτησης, το αυτοκίνητο δεν είχε ονομασία μοντέλου! Μέχρι το 1974 η GM εισήγαγε το αυτοκίνητο και το πουλούσε με τα σήματα της Buick, προσφέροντας ένα οικονομικό, «αμερικανικό» οικογενειακό στην εγχώρια αγορά. Το 1975, όμως, η ισοτιμία μάρκου-δολαρίου κατέστησε ασύμφορη την εισαγωγή των Kadett.
Σε αυτό το σημείο, η GM εκμεταλλεύτηκε την ιδιοκτησία των Opel και Isuzu, λανσάροντας το Kadett ως «Opel by Isuzu». Οι Ιάπωνες παρήγαγαν έναν κλώνο του Kadett, ονόματι Gemini, οπότε οι Αμερικανοί θέλησαν να κεφαλαιοποιήσουν αμφότερες τις εταιρίες τους στο πλασάρισμα του μικρομεσαίου. Οπότε το «Opel by Isuzu» ήταν το όνομα του μοντέλου, που έμπαινε απέναντι στα VW Golf (Rabbit εκεί), Toyota Corolla και Honda Civic.
Λίγο αργότερα η ονομασία άλλαξε και πάλι, επαναφέροντας την Buick σε ρόλο «νονού». To Buick Opel ήταν πλέον το αντίπαλο δέος των VW, Toyota και Honda, αποτελώντας κατ’ ουσία ένα Kadett 4ης γενιάς με ελαφρώς διαφορετικούς προφυλακτήρες/μάσκα/φανάρια και τα σήματα της φίρμας από το Ντιτρόιτ. Στον αγώνα της προσέλκυσης αγοραστών, η GM επιστράτευσε ένα μεγάλο συγκριτικό με τέσσερις ανταγωνιστές και το χρησιμοποίησε ως αιχμή του προωθητικού δόρατος για το μοντέλο της. Μόνο που αντί να διαφημίσει κάποια πανηγυρική πρωτιά, διατυμπάνιζε τη δεύτερη θέση!
Στο συγκριτικό/διαφημιστικό που η ίδια η GM πλήρωσε για την προώθηση του Buick Opel, νικητής αναδείχτηκε το VW Rabbit! Το αμερικανογερμανικό χάτσμπακ παραλίγο να μην τερματίσει ούτε δεύτερο, καθώς πέρασε το Toyota Corolla για έναν μόλις πόντο. Η VW εννοείται έκανε «πάρτι» με το αυτογκόλ των Αμερικανών, απολαμβάνοντας δωρεάν διαφήμιση από έναν βασικό ανταγωνιστή της. Ουδείς εξήγησε ποτέ το λόγο που η Buick πανηγύρισε τη δεύτερη θέση, σε συγκριτικό που η ίδια οργάνωσε, ή το γιατί οι υψηλά ιστάμενοι της GM έδωσαν το «OK» για αυτό το φιάσκο.
Οι κακεντρεχείς έκαναν λόγο για τέτοια διαφορά μεταξύ των δυο αυτοκινήτων, που η GM δεν μπορούσε καν να «μαγειρέψει» το αποτέλεσμα υπέρ του προϊόντος της. Οι πιο αντικειμενικοί αναγνώριζαν μεν το οξύμωρο του να μην κερδίζει κάποιος σε δική του σύγκριση, αλλά τόνιζαν παράλληλα το γεγονός πως το Buick Opel ήταν μπροστά από τους τρεις Ιάπωνες (Corolla, Subaru DL, Datsun B-210). Με άλλα λόγια, οι Αμερικανοί αναγνώριζαν ως τεράστια απειλή τα αυτοκίνητα από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και τους ενδιέφερε να βγουν από πάνω τους. Όποια κι αν είναι η εξήγηση, γεγονός παραμένει πως το Kadett C είναι μέχρι σήμερα το μοναδικό μοντέλο που διαφήμιζε την ήττα του!