Η Toyota προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές στο εργοστάσιο του Κολίν στην Τσεχία, το οποίο από την 1η Ιανουαρίου του 2021 πέρασε πλήρως στην κατοχή της ιαπωνικής μάρκας. Παράλληλα, από Toyota Peugeot Citroen Automobile (TPCA) μετονομάστηκε σε Toyota Motor Manufacturing Czech (TMMCZ).
Δείτε ακόμα: Πρώτη ανάκληση για το νέο Toyota Yaris
Το εργοστάσιο κοινοπραξίας TPCA που ιδρύθηκε το 2002 από τις δύο εταιρείες αυτοκινήτων Group PSA (PSA) και Toyota, ανήκει πλήρως στην Toyota Motor Europe (TME). Στο εργοστάσιο του Κολίν παράγει από το 2005 τα μίνι «τρίδυμα» μοντέλα Toyota Aygo, Peugeot 108 και Citroen C1, ενώ το TMMCZ θα συνεχίσει να το κάνει και για τις δύο εταιρείες. Το εν λόγω εργοστάσιο αυτό αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς στην Τσεχία για αυτά τα μίνι μοντέλα, τα οποία έχουν διακριθεί για την αξιοπιστία και τη χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Στη μεγάλη αυτή μονάδα απασχολούνται πάνω από 3.500 άτομα και αποτελεί το μεγαλύτερο εργοδότη της περιοχής.
Η Toyota επένδυσε πάνω από 4 δισεκατομμύρια κορώνες (153 εκατομμύρια ευρώ) για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου, πράγμα που θα επιτρέψει την παραγωγή του νέου Yaris, από το δεύτερο εξάμηνο 2021. Επίσης, εκεί θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται και το νέο Aygo, το οποίο βρίσκεται στους δρόμους της Ευρώπης καμουφλαρισμένο για τις απαραίτητες δοκιμές.
Δείτε ακόμα: Honda Civic 1.5 CVT 182 PS Vs Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180 PS
Παράλληλα με όλες αυτές τις αλλαγές, διαγράφηκε από τις λίστες της Toyota το 3θυρο Aygo, πιθανώς λόγω χαμηλής ζήτησης. Άλλωστε τα 3θυρα αυτοκίνητα γενικότερα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Μέχρι πριν από λίγο καιρό πωλούνταν στην Ελλάδα σε τιμές που ξεκινούσαν από την τιμή των 9.920 ευρώ στην αρχική έκδοση X-Cool. Τώρα, το 5θυρο Aygo κοστίζει από 10.350 ευρώ (με την προωθητική ενέργεια).