Στους δρόμους των πόλεων ο οδηγός πρέπει να κινείται πάντοτε σε χαμηλές ταχύτητες, αφού ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να πεταχτεί ανάμεσα από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα ένας ενήλικας, ένα παιδί ή ζώο και να μην προλάβει να φρενάρει.
Δείτε ακόμα: Το αυτοκίνητο των 48 ίππων και των 3.320 ευρώ
Στην Ελλάδα, το ανώτατo επιτρεπόμενo όριo ταχύτητας των αυτοκινήτων οχημάτων, μέσα στις κατoικημένες περιoχές, oρίζεται σε 50 χιλιόμετρα την ώρα, εκτός εάν υπάρχει ειδική σήμανση. Ωστόσο, ειδικά σε πιο στενούς δρόμους, ακόμα και τα 50 χλμ./ώρα είναι πολλά, γι’ αυτό καλύτερα είναι να πηγαίνουμε με χαμηλότερη ταχύτητα. Βέβαια, υπάρχουν και οι «βιαστικοί» που κολλάνε πίσω από αυτόν που πάει με τη νόμιμη ταχύτητα και κορνάρουν, «παίζουν» φώτα ή αρχίζουν τα… γαλλικά.
Στην Πρωτεύουσα του Βελγίου, την πόλη των Βρυξελλών, από 1η Ιανουαρίου του 2021 ισχύει το όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε όλους τους δρόμους της πόλης, με εξαίρεση τους κύριους οδικούς άξονες, όπου το όριο ταχύτητας παραμένει στα 50 ή 70 χλμ./ώρα. Το όριο των 30 χλμ./ώρα έχει σκοπό να μειώσει τον αριθμό των ατυχημάτων και να αυξηθεί η οδική ασφάλεια.
Δείτε ακόμα: Γιατί τα γιαπωνέζικα είχαν τους καθρέπτες στα φτερά;
Βέβαια, έχουν υπάρξει και αντιδράσεις, αφού ορισμένοι πιστεύουν ότι το νέο χαμηλό αυτό όριο ταχύτητας είναι μια καλύτερη επιλογή ειδικά για την ασφάλεια των παιδιών, όμως άλλοι έχουν την άποψη ότι ο περιορισμός είναι υπερβολικός για να ισχύει σε όλα τα μέρη της πόλης. Ταυτόχρονα έχουν γίνει αυστηρότεροι έλεγχοι στις Βρυξέλλες και έχουν τοποθετηθεί κάμερες. Για τους παραβάτες ισχύει ακόμα και κατάσχεση του οχήματός τους, αν ξεφύγουν πολύ από το νέο όριο ταχύτητας.