Ώρα αποχαιρετισμού για το Nissan GT-R

Το Nissan GT-R μετρά αισίως 15 ολόκληρα χρόνια στην αγορά (17 αν μετρήσουμε από όταν παρουσιάστηκε). Το 2009 παρουσιάστηκε, στο 2024 βρισκόμαστε, καλό 2024 (μπορεί και ’25) για τον διάδοχο. Στο διάστημα αυτών των χρόνων ο «Godzilla» αναβαθμίστηκε πολλές φορές, έφτασε μέχρι τα 600 άλογα ως Nismo, αλλά ποτέ δεν αναδιαρθρώθηκε εκ βάθρων. Το αυτοκίνητο πρακτικά είναι ίδιο εδώ και δυο δεκαετίες, απόδειξη του πόσο μπροστά από την εποχή του ήταν. Όλα τα ωραία, όμως, κάποια στιγμή τελειώνουν.

Σύμφωνα με ιαπωνικά δημοσιεύματα η Nissan θα παρουσιάσει σύντομα την τελευταία έκδοση του R35, κλείνοντας ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στην ιστορία της αυτοκίνησης για τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Η επετειακή έκδοση θα κυκλοφορήσει σε μόλις 1.500 κομμάτια, εκ των οποίων τα 300 θα αφορούν το Nismo, δίχως ωστόσο να αναφέρονται λεπτομέρειες σχετικά με τα ιδιαίτερα γνωρίσματά της. Επίσης δεν γνωστοποιείται αν η διαθεσιμότητα θα αφορά όλον τον κόσμο ή αποκλειστικά την αγορά της Ιαπωνίας.

Κρίνοντας από την ανανέωση του GT-R πριν ένα χρόνο, λογικά θα δούμε μικρές αισθητικές διαφοροποιήσεις επικεντρωμένες στους προφυλακτήρες, τα LED των φαναριών, τις ζάντες, τη χρωματική παλέτα και τα αεροδυναμικά βοηθήματα (το τελευταίο ιδίως στο Nismo). Από πλευράς 3.8 V6 twinturbo δεν θα πρέπει να περιμένουμε μεγάλες διαφοροποιήσεις, κάτι που σημαίνει ότι η ισχύς ενδεχομένως να κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με τώρα – δηλαδή 565 άλογα και 633 Nm για το κανονικό, 600 ίπποι και 652 Nm για το Nismo. Μάλιστα το τέλος παραγωγής του GT-R δεν θα συνοδευτεί από κάποιον άμεσο αντικαταστάτη, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον, αφήνοντας τη γκάμα της Nissan «ορφανή» από κορωνίδα. Το πρωτότυπο Hyper Force των 1.360 ίππων έδειξε πώς θα ήταν μια αμιγώς ηλεκτρική εξέλιξη, αλλά το πιο πιθανό για το R36 είναι να υιοθετήσει υβριδικό σύστημα κίνησης.

Get it on Google Play Download on the App Store