Από το Μάιο του 2021, όταν έκανε την πρώτη της εμφάνιση η EVO37, η σύγχρονη μετενσάρκωση της Lancia 037 δεν έχει σταματήσει να πρωταγωνιστεί στα όνειρα χιλιάδων petrolheads. Η Kimera Automobili δίνει άλλον ένα λόγο, τον πιο καλοντυμένο, για να αρχίσουμε τα πλασαρίσματα και τα «μύτη-τακούνι» στον ύπνο μας, μέσα από τα πιο ιστορικά χρώματα του motorsport: εκείνα της Martini.
Με τις 3 αποχρώσεις του ιταλικού ποτού δημιούργησε την αυτοκρατορία της στο WRC η Lancia, κατακτώντας 7 πρωταθλήματα Κατασκευαστών και 4 Οδηγών σε διάστημα 10 ετών. Η Lancia Martini Racing πήρε τον πρώτο τίτλο το 1983, με την 037, για να ακολουθήσει η επέλαση της Delta από το 1987 μέχρι το 1992. Αυτούς τους 7 τίτλους Κατασκευαστών γιορτάζει η Kimera Automobili, ντύνοντας την EVO37 στα χρώματα των αγωνιστικών 037 και Delta Integrale. Οι Ιταλοί εξασφάλισαν τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος, εξ ου και η αναγραφή κανονικά του «Martini Racing» στην αεροτομή. Οι δυο γαλάζιες λωρίδες με την κόκκινη ανάμεσά τους περιβάλλουν τα πλαϊνά του αμαξώματος, ενώ χαμηλά στις πόρτες μας υπενθυμίζεται η πρωταθληματική κληρονομιά του αυτοκινήτου. Μέσα σε όλα, δεν υπήρχε περίπτωση να λείπει το θρυλικό σχέδιο Corse των ζαντών της Speedline, εδώ σε εκτέλεση 19 ιντσών.
Έντονη γεύση Martini έχει και το εσωτερικό, με τις πλακέτες στο ταμπλό και τη βάση της κεντρικής κονσόλας να πλαισιώνουν το γαλάζιο φινίρισμα στις suede επενδύσεις, ενώ οι ζώνες ασφαλείας φέρουν καθαρά τα λογότυπα της φημισμένης ποτοποιίας.
Ανάλογες λεπτομέρειες συναντάμε και στο μηχανοστάσιο, όπου η ανθρακονημάτινη πολλαπλή εισαγωγής διανθίζεται από τα τρία χρώματα της Martini. Φοβερά προσεγμένο και το πλέγμα ενίσχυσης πάνω από τον κινητήρα, επίσης με τη δική του Martini έκφανση. Η EVO37 έχει στο κέντρο της τον θρυλικό τετρακύλινδρο τούρμπο των 2.1 λίτρων, σε μια εκ βάθρων αναβαθμισμένη εκδοχή με 507 άλογα και 550 Nm! Η εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και αλουμινίου κρατάει το βάρος στα 1.000 κιλά, διαμορφώνοντας την αναλογία κιλών ανά ίππο στο 1,97. Η κίνηση εξακολουθεί να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, μέσω χειροκίνητου κιβωτίου. Η ανάρτηση είναι υπόθεση της Öhlins, ενώ προαιρετικά διατίθενται κεραμικά δισκόφρενα της Brembo.
Η συγκεκριμένη είναι μια από τις μόλις 37 EVO37 που θα κατασκευαστούν, εκ των οποίων έχουν απομείνει ελάχιστες διαθέσιμες. Αρχική τιμή οι 540.000 ευρώ, αν και όσο λιγοστεύει η παραγωγή τόσο θα αυξάνεται.