Το Escort Cosworth αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα φετίχ των βενζινοαίματων, όχι μόνο σε σχέση με τα αυτοκίνητα της εποχής, αλλά κυρίως συγκριτικά με τα σημερινά. Αν ρωτάγαμε 10 άτομα, ζήτημα να μας έλεγαν οι 2 πως προτιμούν ένα σύγχρονο μοντέλο σε σχέση με το 90’s rally replica της Ford.
Έμεινε στην Ιστορία για την μοναδική του εμφάνιση, τις καταιγιστικές επιδόσεις και την πισωκίνητη κατανομή της ισχύος, με το ποσοστό να φτάνει βρίσκεται στο 34-66 εμπρός-πίσω πολύ πριν τα Drift Modes μπουν στην εξίσωση των συστημάτων τετρακίνησης. Ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος απέδιδε 227 άλογα στις 6.250 σ.α.λ. και 304 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Αυτές οι 3.500 σ.α.λ. ήταν η ειδοποιός διαφορά των πρώτων 2.500 με τα υπόλοιπα 4.635 «Cossie», καθώς σε αυτά η υστέρηση της θηριώδους τουρμπίνας T34 της Garrett εμφανιζόταν σε μνημειώδη επίπεδα. Όταν σπουλάριζε, όμως, «εκτόξευε» το κορυφαίο Escort στα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 5,7 δλ., ενώ η τελική έφτανε στα 232 χλμ./ώρα. Χωρίς την χαρακτηριστική αεροτομή, το κοντέρ τερμάτιζε στα 240 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Πωλείται Toyota Celica 2.0 GTi του 1991 με 23.900 χλμ.
Το αυτοκίνητο που μας κάνει να ονειρευόμαστε σήμερα, συνδυάζει τα δυο αυτά χαρακτηριστικά. Προέρχεται από την πρώτη παρτίδα Cosworth, όντας μοντέλο του ’93, και ο ιδιοκτήτης του έχει αφαιρέσει το μεγάλο spoiler προς αύξηση της τελικής ταχύτητας. Βλέπουμε βέβαια πως αυτή δεν είναι η μοναδική επέμβαση, καθώς οι τροχοί είναι πλέον 18 ιντσών και συνεργάζονται με νέα ανάρτηση, αλλά και νέους τρυπητούς δισκους, ενώ και το μοτέρ έχει ανέβει στους 300 ίππους. Το οδόμετρο αναγράφει 96.300 χλμ. και η τιμή του αυτοκινήτου ορίζεται στις 45.000 ευρώ. Κι εδώ μπαίνει -αν συμβαίνει κάτι τέτοιο- το δίλημμα.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικό Ford Sierra RS500 «πυροβολεί» (+video)
Στα ίδια -και λιγότερα- χρήματα, αγοράζει κάποιος καινούργιο Focus ST. Μπροστοκίνητο μεν και δίχως να φτάνει στο παραμικρό την κληρονομιά του Escort, αλλά με τις ζελατίνες, 280 άλογα, 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. και τελική ηλεκτρονικά περιοριζόμενη στα 250 χλμ./ώρα. Η βασική ST2 τιμάται στις 37.593 ευρώ, ενώ η ST3 με το 6άρι χειροκίνητο κοστολογείται στις 44.036 ευρώ (46.355 το 8άρι αυτόματο). Προτιμάτε hot hatch του 2020 με 0 χλμ. στο κοντέρ, ή κομμάτι της αυτοκινητικής Ιστορίας με σχεδόν 100.000 χλμ.;