Ονειρεμένη ψηφιακή επιστροφή της Ferrari F40

Η F40 είναι κάτι παραπάνω από την καλύτερη Ferrari όλων των εποχών, όπως έχει ανακηρυχθεί από πλείστες όσες ψηφοφορίες ανά τον κόσμο. Αποτελεί το τελευταίο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε υπό το άγρυπνο βλέμμα του ίδιου του Enzo, την ύστατη μετενσάρκωση των ιδεωδών του «Γέρου». Όσο κι αν έφερε τη Formula 1 στους δρόμους η F50, όσα ορόσημα κι αν έθεσε με την ισχύ και τις επιδόσεις της η Enzo, όσα ρεκόρ κι αν κατέρριψαν οι μεταγενέστερες υβριδικές LaFerrari και SF90 Stradale, η κουβέντα πάντα θα επιστρέφει στην F40.

Σχεδιασμένη για τους εορτασμούς των 40ων γενεθλίων της φίρμας, παρήχθη σε 1.311 κομμάτια από το 1987 μέχρι το 1992 – όλα στο χαρακτηριστικό «Ferrari Rosso» χρώμα. Μεγάλο μέρος του αμαξώματος ήταν κατασκευασμένο από Kevlar, ανθρακονήματα και αλουμίνιο, με τις πρώτες 50 να διαθέτουν ανοιγόμενα τζαμάκια από Lexan εν είδει παραθύρων (οι υπόλοιπες βγήκαν με κανονικά, χειροκίνητα πλαστικά παράθυρα). Όλα αυτά, διατηρούσαν το βάρος στα 1.254 κιλά βελτιστοποιώντας το έργο του πανίσχυρου 2.9 V8 twinturbo.

Η απόδοση έφτανε τους 478 ίππους (484 για όσες ταξίδεψαν πέρα από τον Ατλαντικό) στις 7.000 σ.α.λ. και 477 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., περνώντας στους πίσω τροχούς μέσω ενός «αντρικού» 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Οι επιδόσεις ήταν εξωπραγματικές για τα δεδομένα των 80’s, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονταν σε 4,1 δλ. και την τελική να υπερέβαινε τα 319 χλμ./ώρα.

Καμία σχέση η επιτάχυνση και η ισχύς με τα σημερινά δεδομένα, όπου η SF90 XX Stradale των 1.030 ίππων θέλει μόλις 2,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Σε τελική αλλάζει το θέμα, καθώς η σταθερή αεροτομή (που όντως αντλεί επιρροές από τις F40 και F50) την περιορίζει στα 320 χλμ./ώρα. Κατά μια έννοια, η XX Stradale είναι ό,τι πλησιέστερο σε F40 ή F50 έχει παρουσιάσει η Ferrari. Το Hot Cars και ο Rostislav Prokop πάνε ένα βήμα παραπέρα, παρουσιάζοντας την ψηφιακή εκδοχή της νέας F40. Ένα rendering με στοιχεία από την SP3 Daytona, την SF90 Stradale και την αυθεντική F40, που πολύ θα θέλαμε να βλέπαμε στην πραγματικότητα. Προφανώς ουδεμία συζήτηση τίθεται από το Μαρανέλο για νέα F40, αλλά ένα one-off κομμάτι στη σειρά Unica δεν θα ήταν περίεργο.

Get it on Google Play Download on the App Store