Ο θρύλος της BMW M3 E30 είναι γνωστός στα πέρατα της παγκόσμιας οικουμένης και των ιστορικών καταγραφών. Είτε μιλάμε για αυτοκίνητα δρόμου είτε για αγωνιστικά, η πρώτη M3 έχει αφήσει το σημάδι της (κυριολεκτικά και μεταφορικά) σε δρόμο και πίστα. Και συνεχίζει να το κάνει μέχρι σήμερα, κλέβοντας τις καρδιές ακόμα και οδηγών του WRC!
O Thierry Neuville είναι γνωστός για την αγάπη του στους αγώνες ιστορικών, επιλέγοντας κατά κύριο λόγο την 30άρα. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai Motorsport συμμετείχε πέρσι με μια E30 στο Ράλλυ Σπα, χαρίζοντας απλόχερα μαθήματα ελέγχου και τοποθέτησης του πίσω μέρους, σε ένα αυτοκίνητο που απέχει σύμπαντα από το i20 Rally1. Ούτε τούρμπο, ούτε ημιαυτόματο κιβώτιο, ούτε ηλεκτροκινητήρας, ούτε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά. Ένα 5άρι χειροκίνητο, ένα μπλοκέ στον πίσω άξονα και τέλος. Όταν είσαι «τιμόνι» όμως, ειδικά παγκόσμιας κλάσης, μαγεύεις με τα πάντα (και τις «πάντες»)
Για το 2023, ο Βέλγος άσος ήθελε κάτι καινούργιο. Πάντα σε M3 E30, αλλά «κούτα» – όσο γίνεται, βέβαια, καθώς το αυτοκίνητο σταμάτησε να παράγεται το 1991. Εδώ έρχονται οι αναπαλαιώσεις και άνθρωποι σαν τον Matts van den Brand, να δώσουν τις λύσεις. Ο Ολλανδός ειδικεύεται στα ολικά rebuild BMW, οπότε είναι ο πιο αρμόδιος για τα «θέλω» του Neuville. O van den Brand αναπαλαίωσε πλήρως μια λευκή E30, σε βαθμό που ο ίδιος τη χαρακτηρίζει ολοκαίνουργια. Κάτω από το καπό συναντάμε τον τετρακύλινδρο S14 στα 2.5 λίτρα, να «πριονίζει» στις 9.000 σ.α.λ. παράγοντας 270-300 ίππους!
Ένα 5άρι χειροκίνητο (εννοείται dogleg) περνάει τη δύναμη στον πίσω άξονα, όπου την παραλαμβάνει ένα πλήρως μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και τη μεταφέρει στους 17άρηδες τροχούς. Ανάρτηση και αεροδυναμικά βοηθήματα είναι ρυθμιζόμενα, περιμένοντας τον Neuville να τα «στύψει» στις ειδικές διαδρομές. Κόστος δεν ανακοινώνεται, αλλά συνήθως οι ανακατασκευασμένες M3 E30 του van den Brand τιμολογούνται στις 150.000-200.000 ευρώ.