Ως Type R όλοι γνωρίζουμε το Civic, ιδίως από το EP3 και μετά (πρεμιέρα το 1997, με το EK9), το Integra και το NSX. Σκληροπυρηνική έκδοση, ωστόσο, διέθετε και το Accord 6ης γενιάς, άσχετα που κυκλοφόρησε ελάχιστα στην Ευρώπη.
Αυτό που βλέπουμε, παρότι φέρει την ονομασία «Euro R» όχι μόνο δεν κατασκευάστηκε με προορισμό τη Γηραιά Ήπειρο, αλλά αποτελεί την ιαπωνική έκδοση του μεσαίου «Τάπερ»! Παρόλο που το όνομα «Type R» συνόδευε κανονικά το κορυφαίο Accord στην ήπειρό μας, στην Ιαπωνία λεγόταν Euro R. Οι διαφορές μεταξύ των δυο μοντέλων είναι εμφανείς, ιδίως στο πίσω μέρος όπου και τα φωτιστικά σώματα εμφανίζονται εντελώς διαφορετικά, αλλά και η ίδια η διαμόρφωση του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από τις πιο κάθετες γραμμές. Στο εσωτερικό, τον σπορ χαρακτήρα του ενίσχυαν τα καθίσματα της Recaro, το τιμόνι της Momo, ο αλουμινένιος επιλογέας των ταχυτήτων και ο πίνακας οργάνων με το λευκό φόντο.
Κάτω από το καπό η καρδιά παρέμενε κοινή, αλλά με πιο δυνατό χτύπο στο JDM. Ο H22A ατμοσφαιρικός των 2.2 λίτρων απέδιδε 212 ίππους στις 7.200 σ.α.λ. και ροπή 215 Nm στις 6.700 σ.α.λ. για το δικό μας, όμως το γιαπωνέζικο είχε 8 ίππους παραπάνω (στις ίδιες στροφές, ταυτόσημη ροπή). Ένα 5άρι μηχανικό κιβώτιο και μπλοκέ διαφορικό Torsen αναλάμβαναν την τροφοδότηση των εμπρός τροχών, χαρίζοντας επιδόσεις της τάξης των 7,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 230 χλμ./ώρα (228 χλμ./ώρα το ευρωπαϊκό).

Ένα από αυτά τα λίγα που ήρθαν στα μέρη μας, εντοπίσαμε στις αγγελίες της Μεγάλης Βρετανίας. Μοντέλο του 2001, με περίπου 190.000 χλμ. στην πλάτη (118.000 μίλια λέει το οδόμετρο), πληρέστατο βιβλίο σέρβις και κατάμαυρο παρουσιαστικό, η ιαπωνική και «φτερωτή» κούρσα μας προκαλεί/προσκαλεί για οικογενειακούς κόφτες έναντι 8.000 λιρών (9.395 ευρώ).






























































