Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν θυμίζουν σε τίποτα τα παλιά, αναλογικά. Τεχνολογικά και εσωτερικά, θυμίζουν διαστημόπλοια σε σχέση με τετράτροχα 15ετίας-20ετίας. Οθόνες επί οθονών, σωρεία ηλεκτρονικών και συστημάτων, δημιουργούν πονοκέφαλο (πολλές φορές κυριολεκτικά) σε ανθρώπους που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Τόσο πολύ, δε, ώστε πολλοί δεν ξέρουν καν τι κάνει το κάθε ένα!
Όπως φανερώνει έρευνα του Consumer Reports, πολλοί κάτοχοι νέων αυτοκινήτων μπερδεύουν τις λειτουργίες των επικουρικών συστημάτων και είτε απενεργοποιούν τη λάθος εφαρμογή (άλλο σύστημα νομίζουν ότι σβήνουν, άλλο απενεργοποιούν στην πραγματικότητα), είτε φτάνουν σε τέτοια απόγνωση ώστε βγάζουν «off» τα πάντα! Κινήσεις που αμφότερες, ειδικά η δεύτερη, ακυρώνουν τις ασπίδες ασφαλείας των καινούργιων μοντέλων και δυνητικά αυξάνουν κατακόρυφα τους κινδύνους πρόκλησης ατυχήματος.
Ο διευθυντής αυτοκινητικών δοκιμών του CR, Jake Fisher, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα τιμόνια (σ.σ. και οι πίνακες οργάνων με τα ταμπλό, θα συμπληρώναμε) έχουν γεμίσει με κουμπιά μη αναγνωρίσιμων συμβόλων, που παρέχουν έλεγχο σε μια σειρά από διάφορα συστήματα υποβοήθησης. Σύμβολα που οι οδηγοί καλούνται κάπως να ξεχωρίσουν και μάθουν, ενώ το αυτοκίνητο κινείται. Αλλά αν τα απενεργοποιήσουν, τότε απλά ακυρώνεται ο σκοπός ύπαρξής τους και δεν επωφελείται κανένας χρήστης του δρόμου από αυτά». Σύμφωνα με το Consumer Reports, τα δεδομένα από 35.000 οδηγούς αναφέρουν πως η πλειοψηφία τους θέλουν συστήματα με δυνατότητα εξατομίκευσης, όπως την ταχύτητα στο ενεργό cruise control, το βαθμό παρέμβασης της διατήρησης λωρίδας και την ευαισθησία στην ενεργοποίηση του αυτόματου φρεναρίσματος.