Δεν είναι, δα, κανένα μυστικό ότι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων οδεύει γοργά και σταθερά προς τα «σκραπ» της Ιστορίας. Τα παραδοσιακά αυτόματα με μετατροπέα ροπής, αλλά κυρίως τα διπλού συμπλέκτη έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο απόδοσης, που ο συντονισμός των άκρων για την αλλαγή σχέσης θεωρείται σχεδόν απαρχαιωμένο έθιμο για τους ρομαντικούς της αυτοκίνησης. Ωστόσο, η νεολαία δεν συμμερίζεται αυτή την άποψη.
Η Mini πραγματοποίησε έρευνα στις Η.Π.Α., προκειμένου να αξιολογήσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για τα χειροκίνητα κιβώτια. Κόντρα σε αυτό που θα περίμεναν πολλοί, ειδικά σε μια χώρα όπου η αυτόματη μετάδοση είναι συνώνυμη των αυτοκινήτων εδώ και δεκαετίες, οι περισσότερες απαντήσεις ήταν θετικές! Το 54% δήλωσε πως θα ήθελε να μάθει να οδηγεί χειροκίνητο κιβώτιο, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 67% μεταξύ των νέων. Οι ηλικίες 18-34 είναι πιο «ζεστές» με το πάτημα του συμπλέκτη, το άφημα του γκαζιού και το ανακάτεμα του λεβιέ, ενώ το 24% των ερωτηθέντων (δείγμα 1.012 ατόμων) δήλωσε πως ήδη έχει στην κατοχή του αυτοκίνητο με μηχανική μετάδοση.
Η βρετανική εταιρία έχει ήδη κινηθεί προς τη χειροκίνητη κατεύθυνση, επαναφέροντας στην αμερικανική αγορά το 6άρι κιβώτιο των Cooper, Cooper S και John Cooper Works, έπειτα από μια σύντομη περίοδο που το είχε καταργήσει. Μάλιστα, δεσμεύεται πως το χειροκίνητο θα επανέλθει και στα Clubman/Countryman, τουλάχιστον για την αγορά των Η.Π.Α. Κι αυτό διότι εχθρός του μηχανικού κιβωτίου δεν είναι τόσο η εμπορική ζήτηση, όσο οι ρύποι. Στην Ευρώπη, που τα Euro 6 και 7 κρέμονται σαν γκιλοτίνες πάνω από τα αυτοκίνητα, χειροκίνητο νέο Mini υπάρχει μόνο το Cooper 3D/5D, με τον 1.500άρη των 136 ίππων. Όλη η υπόλοιπη γκάμα συνδυάζεται αποκλειστικά με το 8άρι αυτόματο Steptronic.