Τα υβριδικά λανσαρίστηκαν σαν το επόμενο βήμα των μετακινήσεων, με σκοπό να λειτουργήσουν ως μεταβατικό στάδιο στην ηλεκτροκίνηση. Μια τεχνολογία που σύστησε στον κόσμο τα ηλεκτρικά μοτέρ και έφερε ακόμα πιο κοντά την τεχνοτροπία των EVs, μέσω των plug-in hybrid. Οι καταναλωτές μαθαίνουν την αλληλεπίδραση του ρεύματος και τις διαδικασίες φόρτισης (που δεν τις μαθαίνουν τελικά), αλλά δίχως να εξαρτώνται ολοκληρωτικά από αυτές. Όλα αυτά στη θεωρία. Γιατί στην πράξη πετυχαίνουν το ακριβώς αντίθετο, στέλνοντας τον κόσμο πίσω στη βενζίνη και το ντίζελ! Και μάλιστα όχι σε μια οποιαδήποτε χώρα, αλλά στη Γερμανία.
Το Automobilwoche πραγματοποίησε έρευνα τόσο στις πωλήσεις, όσο και στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού μετά την εμπειρία τους με υβριδικό μοντέλο. Τα αποτελέσματα όχι μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι, αλλά δείχνουν πως οι παραδοσιακές λύσεις στα μηχανοστάσια ακόμα διατηρούν τεράστια δυναμική. Ξεκινάμε με τις πωλήσεις, όπου το μήνα Αύγουστο (το πρώτο 8μηνο αφορά η έρευνα, άλλο που δημοσιεύτηκε τώρα) σημειώθηκε κατακρήμνιση στις ταξινομήσεις υβριδικών (full και plug-in) που έφτασε το -63%! Στις εταιρικές η εικόνα είναι κάπως καλύτερη, με -42%, αλλά καθαρά στους ιδιώτες είναι ξεκάθαρο πως ο συνδυασμός θερμικού-ηλεκτρικού μοτέρ δεν έχει απήχηση. Κι αυτό παρότι στη Γερμανία «τρέχουν» επιδοτήσεις και στα PHEV, όχι μόνο στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Ακόμα πιο χαρακτηριστικό, ωστόσο, το μοτίβο «αντιπάθειας» προς τα υβριδικά, από τους ανθρώπους που ήδη τα έχουν επιλέξει. Όπως φανερώνουν τα στοιχεία, ο αριθμός όσων θα αγόραζαν ξανά full ή plug-in hybrid κάθε χρόνο και μειώνεται. Το 2020 και το 2021 ήταν στο 40%, το 2022 έπεσε στο 15%. Πώς διαμορφώνεται το ανάλογο ποσοστό για το 2023; Μόλις στο 2%! Μέσα σε σχεδόν 3 χρόνια, δηλαδή, πήγαμε από τους 4 στους 10 σε λιγότερο από 1! Κοινώς, πρακτικά κανένας από όσους έχουν δώσει λεφτά για να αποκτήσουν υβριδικό δεν θα τα επένδυαν ξανά, σε αγορά τέτοιου μοντέλου. Πού θα τα έδιναν;
Πάνω από τους μισούς, σε ένα κλασικό βενζινοκίνητο ή ντίζελ! Το 54%, για την ακρίβεια. Το 44% θα σκεφτόταν να ολοκληρώσει τη μετάβαση και να πάει στην ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας μόνο ένα ισχνό 2% στην ενδιάμεση επιλογή.