Χθες υποδεχτήκαμε μετά περισσής λύπης την είδηση της σταδιακής απόσυρσης του GT-R από την αγορά της Ευρώπης. Μια εξέλιξη που αρχικά αποδόθηκε στον κατ’ εξοχήν «ένοχο» σχετικών αποφάσεων: τις εκπομπές ρύπων. Η αλήθεια, τελικά, είναι κομμάτι διαφορετική. Η Nissan όντως αναγκάζεται να συνταξιοδοτήσει το R35 λόγω εκπομπών, αλλά θορύβου!
Σύμφωνα με δήλωση εκπροσώπου της Nissan Μεγάλης Βρετανίας: «Δεκατρία χρόνια μετά την είσοδό του στην ευρωπαϊκή αγορά ως ο ορισμός του all around αυτοκινήτου επιδόσεων, επιβεβαιώνουμε πως η παραγωγή του GT-R επί ευρωπαϊκού εδάφους θα ολοκληρωθεί στο τέλος του Μαρτίου, λόγω της νέας νομοθεσίας περί εκπομπών θορύβου σε Ε.Ε. και Μεγάλη Βρετανία, που έχει ψηφιστεί από 1ης Ιουλίου 2021 (No. 540.2014).» Με άλλα λόγια, ο «Godzilla» παραείναι φασαριόζος για τα νομικά στάνταρ της Γηραιάς Ηπείρου!
Μια γραφειοκρατική τρικλοποδιά που επηρεάζει και το Z Coupe, το οποίο σε αρκετά μεγάλο βαθμό δεν εισάγεται στην Ευρώπη λόγω της νομοθεσίας (μαζί με αυτή των εκπομπών ρύπων). Ούτως ή άλλως, βέβαια, η Nissan είχε τονίσει κατά το λανσάρισμα του νέου «Ζορό» πως η αγορά των sportscars στην από εδώ μεριά του Ατλαντικού βαίνει μειούμενη. Ως εκ τούτου, οι Ιάπωνες αποθαρρύνθηκαν από την εφαρμογή των κατάλληλων μετατροπών (και του κόστους αυτών) ώστε να καταστήσουν σύννομο το Z Coupe με τις ευρωπαϊκές νόρμες. Με άλλα λόγια, μέχρι τον ερχομό του επόμενου GT-R, η γκάμα των σπορ Nissan μένει κενή στας Ευρώπας.