Οι αντιγραφές αυτοκινήτων γνωρίζουν άνθηση τελευταία, όπως και οι νομικές αντιδράσεις που προκαλούν. Τελευταίο περιστατικό, αυτό μεταξύ των Mahindra και Jeep.
Η ινδική εταιρία παρουσίασε πριν περίπου ένα χρόνο το Thar. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε ότι είναι «φτυστό» το Wrangler, με το ζόρι ξεχωρίζουν αν τα βάλεις δίπλα-δίπλα.
Η Mahindra κατέχει τα δικαιώματα του Wrangler CJ (1996-2006) για την εγχώρια αγορά, παρουσιάζοντας διάφορες παραλλαγές του. Νόμιμα μεν, μόνο εντός Ινδίας δε. Κάτι παρόμοιο με αυτό που κάνουν οι Κινέζοι, δηλαδή. Όπως εκείνους, έτσι και τους Ινδούς τους περιμένουν «στη γωνία» για το λάθος, ώστε να αρχίσουν οι νομικές κυρώσεις. Και η Mahindra φέρεται να το έκανε, στην Αυστραλία. Σύμφωνα με αγωγή που κατέθεσαν οι δικηγόροι της Jeep, η ινδική εταιρία εισήγαγε το Thar στη χώρα των καγκουρό. Χώρα όπου δεν καλύπτεται νομικά απέναντι σε κατηγορίες για αντιγραφή, οπότε οι Αμερικανοί έσπευσαν να τους στείλουν στα δικαστήρια.
Κατά το νομικό επιτελείο της Jeep, υπόθεση στοιχειοθετούν δυο γεγονότα. Το ένα, αφορά κυκλοφορία κάποιων Thar στους δρόμους της χώρας. Το άλλο, στο γεγονός ότι υπάρχει ένα site όπου πελάτες μπόρεσαν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την αγορά του αυτοκινήτου, λαμβάνοντας και -ενοχοποιητικό για τη Mahindra, σύμφωνα με τους δικηγόρους της Jeep- απαντητικό email: «Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας σχετικά με το ολοκαίνουργιο Mahindra Thar. Καθώς πλησιάζουμε στην κυκλοφορία αυτού του συναρπαστικού νέου οχήματος στην Αυστραλία, θα επικοινωνήσουμε μαζί σας μέσω αυτής της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.»
Οι δικηγόροι της Mahindra αντιτείνουν πως τα Thar που βρίσκονται στην Αυστραλία, είναι εκεί για δοκιμές. Για την ιστοσελίδα -που «κατέβηκε» μετά- δηλώνουν πως επρόκειτο απλά περί φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, σε περίπτωση που το Thar εξασφαλίσει έγκριση τύπου. Το τελευταίο σκέλος (η homologation) αποτελεί άλλο ένα βέλος στη νομική φαρέτρα, με τους Αμερικανούς να υποστηρίζουν πως το ινδικό αυτοκίνητο κυκλοφορεί παράνομα, καθώς δεν είναι σύννομο με τις προδιαγραφές που προβλέπει η αυστραλιανή νομοθεσία! H Mahindra απαντά πως έχει εξασφαλίσει άδεια από τις Αρχές και δεν προτίθεται να εισάγει ή διαθέσει το Thar, πριν την εξασφάλιση έγκρισης.
Οι νομικοί εκπρόσωποι της Jeep ζήτησαν γραπτή ειδοποίηση 90 ημερών, σε περίπτωση που η Mahindra αποφασίσει να εξασφαλίσει έγκριση τύπου για το Thar. Η Mahindra απάντησε με 45 ημέρες και το δικαστήριο να ρωτά -απολύτως εύλογα- για ποιον λόγο γίνεται αυτή η συζήτηση, αφού οι Ινδοί δεν προτίθενται να διαθέσουν το μοντέλο στην Αυστραλία. Τελικώς, η εκδίκαση θα συνεχιστεί στις 21 Μαΐου.