Το πρώτο Panda είναι ένα από τα πιο σημαντικά και ιστορικά Fiat, μένοντας στην παραγωγή για 23 ολόκληρα χρόνια, μέχρι να αντικατασταθεί από το πεντάθυρο «Model 169», το 2003. Σε σύνολο σχεδόν 8 εκατομμυρίων πωλήσεων, τα 4,5 εκατ. αντιστοιχούν στην πρώτη γενιά (δίχως να προσμετράται το Seat Marbella)! Απέσπασε διεθνή και εθνικά βραβεία, παραλίγο να ανακηρυχτεί «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 1981 (ήρθε δεύτερο, πίσω από το Ford Escort MK3) και κυκλοφόρησε σε περισσότερες από 18 διαφορετικές εκδόσεις, μεταξύ των οποίων ηλεκτρικό και κάμπριο!
Μια από αυτές, ήταν και η Young. Από τα τελευταία Panda MK1 που κύλησαν τους τροχούς τους, στις αρχές των 00’s, προτιμήθηκε από πολλούς έναντι των πιο σύγχρονων ανταγωνιστών, χάρις στο συνδυασμό vintage αισθητικής, νοσταλγικής προσέγγισης και, φυσικότατα, χαμηλής τιμής: καινούργιο, κόστιζε μόλις 5.000 ευρώ στην Ιταλία! Αναμενόμενα, ο εξοπλισμός ήταν αντίστοιχων παροχών: ηλεκτρικά παράθυρα ή καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, ακόμα και απλό ραδιόφωνο, έλαμπαν δια της απουσίας τους. Στην ουσία αγόραζες τέσσερις ρόδες, τρία πεντάλ, ισάριθμα καθίσματα (2 εμπρός και το ενιαίο πίσω, για να μην μπερδευόμαστε) και πόρτες, δυο δισκόφρενα, ένα μοτέρ κι ένα κιβώτιο ταχυτήτων. Η αποθέωση της απλότητας!
Μια απλότητα που πλέον στοιχίζει, καθώς το Panda θεωρείται κλασικό αυτοκίνητο και κοστολογείται αναλόγως. Αυτό που βλέπουμε είναι χρονολογίας 06/2002, κάτι που το τοποθετεί στις τελευταίες «φουρνιές» που βγήκαν από το εργοστάσιο στο Τορίνο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.108 κ.εκ. και 54 ίππων έχει δουλέψει μόνο 17.820 χλμ., την ώρα που αμάξωμα-μηχανικά μέρη-εσωτερικό εμφανίζονται σε εξαιρετική κατάσταση. Για όλα αυτά, απαιτούνται 9.800 ευρώ.