Οι εξελίξεις στο μέτωπο των μετρήσεων κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων είναι καταιγιστικές. Τόσο μάλιστα που οι εταιρίες δεν μπορούν να περιμένουν καν τις ανανεώσεις των μοντέλων τους για να τοποθετήσουν νέα μοτέρ. Τρανό παράδειγμα η VW, η οποία τοποθετεί τον 1.5 TSI κάτω από το καπό του Passat προτού παρουσιάσει το facelift μοντέλο.
Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το ταχύτερο VW Arteon στον κόσμο (+video)
Η φίρμα από το Βόλφσμπουργκ δέχτηκε πλήγμα στα μέσα του καλοκαιριού, όταν βρέθηκε να έχει την μισή της γκάμα εκτός προδιαγραφών WLTP. Πρωταρχικός στόχος των Γερμανών ήταν να αποκατασταθεί η τάξη με την «ατμομηχανή» των πωλήσεων και βασικότερο εμπορικό πυλώνα ολόκληρου του VAG: του VW Golf. Προ ολίγων ημερών ανακοίνωσαν πως πλέον δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με καμία από τις εκδόσεις του φημισμένου μικρομεσαίου χάτσμπακ, κάτι που σημαίνει πως σειρά παίρνουν τα υπόλοιπα μοντέλα. Αρχής γενομένης από το Passat.
Ο επί 46 χρόνια εκπρόσωπος της VW στην μεσαία κατηγορία ετοιμάζεται για την ανανέωση της 8ης γενιάς του, όμως ο σκόπελος του WLTP επίσπευσε την αντικατάσταση του 1.4 TSI από τον 1.500αρη διάδοχο. Οι 125 και 150 ίπποι του 1.4 αντικαθίστανται από τους 130 και επίσης 150 ίππους του 1.5 TSI, όμως τα σημαντικότερα νέα έχουν να κάνουν με τα νούμερα κατανάλωσης και εκπομπών CO2, τα οποία είναι αυξημένα σε σχέση με πριν. Η μέση τιμή της πρώτης ανέρχεται πλέον στα 5,9 λίτρα/100 χλμ. (από 5,0) και οι εκπομπές CO2 έχουν ανέβει κατά 9 γρ.χλμ (123-126 γρ.χλμ CO2 ανάλογα την έκδοση πριν). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ο κινητήρας δεν αναφέρεται ως προδιαγραφών Euro 6d-TEMP, κάτι που σημαίνει πως η VW προχώρησε στην εσπευσμένη αντικατάσταση καθαρά λόγω συμμόρφωσης με τις νόρμες WLTP.
Διαβάστε επίσης: Στην Ελλάδα το VW Amarok των 258 ίππων (+τιμές)
Αναφορικά με τα μοτέρ που θα ακολουθήσουν στο επικείμενο facelift, τα μόνα σίγουρα είναι οι 2λιτροι TSI και TDI. Ο 1.8 TSI θα καταργηθεί, κάτι που ενδέχεται να συμβεί και με τον 1.600αρη TDI.