Μετά τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, φαίνεται ότι στο στόχαστρο Ευρωπαϊκών κυβερνήσεων μπαίνουν και τα SUV, τα οποία έχουν πληθύνει σε μεγάλο βαθμό και συνεχώς αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς στους δρόμους.
Δείτε ακόμα: Ποια μεγάλα αυτοκίνητα ήταν «τάφοι» το 1990;
Η Γαλλία κάνει το πρώτο βήμα και θα εισαγάγει ένα νέο φόρο για βαρύτερα επιβατικά αυτοκίνητα (όπως είναι τα SUV) και θα αφορά οχήματα με βάρος άνω των 1.800 κιλών. Κάθε επιπλέον κιλό θα χρεώνεται με φόρο 10 ευρώ, που σημαίνει ότι οι κάτοχοι μεγάλων SUV πολυτελείας θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και θα χρεωθούν μέχρι και αρκετές χιλιάδες ευρώ.
Ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί αν ο επιπλέον αυτός φόρος θα αφορά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή τα Plug-in hybrid, τα οποία είναι κατά πολύ βαρύτερα από αντίστοιχων διαστάσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ενδεικτικά, το ελάχιστο καθαρό βάρος του VW ID.4 77 kWh είναι 2.124 κιλά, που σημαίνει ότι θα έπρεπε να χρεωθεί πρόσθετο φόρο 3.240 ευρώ. Όμως, τα ηλεκτρικά έχουν το ελαφρυντικό ότι δεν εκπέμπουν καυσαέρια, αν και η παραγωγή τους έχει μεγαλύτερο ενεργειακό αποτύπωμα από των συμβατικών αυτοκινήτων, ενώ το ρεύμα που καταναλώνουν προέρχεται στο ελάχιστο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Δείτε ακόμα: Πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;
Από τα συμβατικά αυτοκίνητα, τα 1.800 κιλά περνούν SUV μοντέλα όπως είναι το Audi Q8 45 TDI (2.145 κιλά ίσον 3.450 ευρώ φόρος), η BMW X5 xDrive30d (2.185 κιλά/3.850 ευρώ), η Mercedes-Benz GLE 350 d (2.160 κιλά/3.600 ευρώ) και το Range Rover Sport D250 (2.278 κιλά/4.780 ευρώ). Υπάρχουν πολλά ακόμα αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών που περνούν το όριο των 1.800 ευρώ και σίγουρα τα 10 ευρώ για κάθε επιπλέον κιλό είναι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, ακόμα και για τους έχοντες.
Το μέτρο του «φορο-βάρους» στα αυτοκίνητα έχει στόχο να αποτρέψει τους καταναλωτές να αγοράζουν μεγάλα και βαριά οχήματα, αλλά και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το ενεργειακό αποτύπωμα στην παραγωγή τέτοιων οχημάτων. Μένει να δούμε αν ένα τέτοιο μέτρο θα ακολουθήσουν και άλλα κράτη της Ε.Ε., αλλά μάλλον τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, τη Γερμανία, δεν θα την συμφέρει.
Δείτε ακόμα: Τι συντήρηση απαιτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;