Για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά, το πετρέλαιο κίνησης θα περάσει την τιμή της 95άρας βενζίνης και αυτό θα συμβεί από την 1η Οκτωβρίου. Γεγονός που οφείλεται στο ότι θα πάψει να ισχύει η επιδότηση των 0,15€/λτ. στην αντλία, με αποτέλεσμα να συμπαρασύρει το ήδη επιβαρυμένο κόστος στις μετακινήσεις χιλιάδων πολιτών, στις μεταφορές κ.λπ. Συνεπώς αυτό σημαίνει νέες ανατιμήσεις σε πάρα πολλά αγαθά.
Σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο τιμών υγρών καυσίμων, η μέση λιανική πώληση του diesel κίνησης στην Ελλάδα έχει διαμορφωθεί στα 1,834 €/λτ. (1,953 €/λτ. η βενζίνη). Με μια παρόμοια τιμή την 1η Οκτωβρίου, το ένα λίτρο πετρελαίου θα αγγίξει τα 2 ευρώ ή και θα τα περάσει, ανάλογα την περιοχή.
Τι σημαίνουν όμως στην τσέπη τα 0,15 €/λτ. της αύξησης στον καταναλωτή; Ένα μικρό ή μικρομεσαίο αυτοκίνητο πετρελαίου με κινητήρα έως 1.6 λτ., καταναλώνει κατά μέσο όρο κοντά στα 5-6 λτ./100 χλμ. Με την τρέχουσα τιμή το κόστος διαμορφώνεται στα 9-11 €/100 χλμ. Με την άνοδο στα 1,984€/λτ., τα ποσά ανεβαίνουν στα 10-12 €/100 χλμ. Εάν ένας οδηγός διανύει για παράδειγμα 1.000 χλμ. το μήνα, θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον 10 ευρώ.
Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, οι ντίζελ κινητήρες προσφέρουν περισσότερη οικονομία από τους βενζίνης, γιατί καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο. Ενδεικτικά, αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες και κατανάλωση της τάξεως των 7-8 λτ./100 χλμ., κοστίζουν 14-16 €/100 χλμ., δηλαδή γύρω στα 4€/100 χλμ. περισσότερα από αντίστοιχα ντίζελ.