Η εξέλιξη της τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών συστημάτων γενικότερα, έχει κάνει την οδήγηση σημαντικά πιο ασφαλή και άνετη. Ωστόσο δεν είναι όλα τέλεια, αφού για παράδειγμα η απουσία φυσικών χειριστηρίων και η αντικατάστασή τους με μενού και υπομενού στις οθόνες αφής προκαλεί σε ορισμένες περιπτώσεις προβλήματα. Επίσης, οι χάκερς μπορούν να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση σε ένα αυτοκίνητο και να το κάνουν ό,τι θέλουν.
«Συστήματα και Μέθοδοι για την Ανάκτηση Οχήματος»
Επειδή στα μελλοντικά αυτοκίνητα όλα θα ελέγχονται ηλεκτρονικά και απομακρυσμένα, θα μπορεί για παράδειγμα μια μάρκα να κλειδώνει ένα μοντέλο, αν ο κάτοχός του δεν πληρώνει τη δόση του δανείου αγοράς του! Η Ford υπέβαλε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, με τίτλο «Συστήματα και Μέθοδοι για την Ανάκτηση Οχήματος». Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα του «TheDrive», το σύστημα, το οποίο θα μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιοδήποτε μελλοντικό όχημα της Ford με σύνδεση δεδομένων, θα είναι ικανό να απενεργοποιήσει διάφορες λειτουργίες του οχήματος.
Στα οχήματα που θα διαθέτουν αυτόνομη ή ημιαυτόνομη οδήγηση, το σύστημα θα μπορεί ακόμα να μετακινήσει το αυτοκίνητο χωρίς να χρειάζεται οδηγός και να το πάει σε σημείο που να φορτωθεί σε γερανό! Άλλωστε, ολοένα και περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα λαμβάνουν ενημερώσεις «over the air», οπότε η εταιρεία θα μπορεί να παρέμβει όποτε το κρίνει αναγκαίο και εφόσον είναι νομικά καλυμμένη.
Άρνηση πληρωμής = κλείδωμα κινητήρα
Αρχικά ο οδηγός θα λαμβάνει ειδοποίηση ότι για παράδειγμα «τακτοποιήστε τις οφειλές σας». Εάν αγνοηθεί, τότε το σύστημα θα περάσει στο επόμενο βήμα, όπως να απενεργοποιηθούν ορισμένες βασικές λειτουργίες του οχήματος (ηλεκτρικά παράθυρα, ραδιόφωνο, GPS κ.λπ.). Το επόμενο στάδιο θα είναι πιο σοβαρό, αφού θα τεθεί εκτός λειτουργίας ο κλιματισμός, ο τηλεχειρισμός των κλειδαριών και θα κάνει την εμφάνισή του ένας ενοχλητικός ήχος. Εάν παρόλα αυτά ο οδηγός συνεχίζει να μην τακτοποιεί τις οφειλές του, τότε τα μέτρα θα είναι δραστικότερα. Το όχημα θα επιτρέπεται να κινηθεί μόνο σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ή και να μην παίρνει μπρος καθόλου.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η Ford είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που επιχειρεί να πατεντάρει κάτι τέτοιο. Ωστόσο, αν δουλέψει καλά, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι την ίδια τακτική θα ακολουθήσουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ή μάλλον τράπεζες που θα χάνουν λεφτά από τη μη πληρωμή των δανείων.