Οι επόμενες Giulia και Stelvio έχουν «κλειδώσει» στην αμιγώς ηλεκτρική πλευρά της αυτοκίνησης, ακολουθώντας το δρόμο της ηλεκτροποίησης για ολόκληρη την Alfa Romeo. Οι Ιταλοί θα λανσάρουν μόνο EVs από το 2027 και έπειτα, με τη μπερλίνα και το μεσαίο SUV τους να αποτελούν δυο από τα βασικότερα «όπλα» τους.
Ο επικεφαλής προϊόντος, Daniel Guzzafame, ανέλυσε στο CarExpert τους λόγους που οδήγησαν τη μιλανέζικη φίρμα σε αυτή την απόφαση, καταλογίζοντας το μέγιστο μερίδιο ευθύνης στους συνήθεις υπόπτους: τους νόμους περί εκπομπών ρύπων και τη φορολογία: «Υπάρχουν πολλές αγορές όπου πλέον δεν μπορείς να λανσάρεις αυτοκίνητα με 200 γρ.CO2/χλμ. Γιατί; Επειδή πλήττονται από φόρους, συνεπώς είναι ακριβά, και δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν παντού (βλέπε αστικά κέντρα). Κοινώς, δεν μπορεί να τα αγοράσει σχεδόν κανένας».
Τα plug-in υβριδικά σύνολα, όπως αυτό της Tonale Plug-In Hyrbid Q4, θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια πολύ καλή εναλλακτική. Ποιος ο λόγος που οι Giulia/Stelvio δεν ακολουθούν αυτή τη λύση και πάνε κατευθείαν από τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα; «Αν θέλεις PHEV, θα πρέπει να ανασχεδιάσεις ολόκληρο το πάτωμα. Κάτι τέτοιο, στην πλατφόρμα Giorgio θα κόστιζε πολύ σε χρόνο και απείρως περισσότερο σε χρήμα». Ο Guzzafame υποστήριξε πως οι τρέχοντες κινητήρες θα μπορούσαν να εξοπλιστούν με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, όμως «η μείωση στα CO2 δεν θα δικαιολογούσε την αύξηση στην τιμή». Οπότε οι δυο Ιταλίδες παρέμειναν καθαρά βενζινοκίνητες και ντίζελ στην πρόσφατη ανανέωση, περιμένοντας την ολοκληρωτική μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση για την επόμενη γενιά.
Αμφότερες αναμένεται να παρουσιαστούν εντός της προσεχούς τετραετίας (μέχρι το 2027 δηλαδή), ενώ βάσει οργανογράμματος περιμένουμε από τους Ιταλούς νέο μοντέλο κάθε χρόνο, μέχρι το 2026. H Tonale έκανε την αρχή, ένα ακόμα μικρότερο SUV -κατά πάσα πιθανότητα με το όνομα Brennero–, θα ακολουθήσει, την ώρα που δεν αποκλείεται να δούμε την Giulietta να επιστρέφει!