Το λανσάρισμα του Toyota GR Yaris και οι δηλώσεις της Subaru για το επόμενο WRX STI, έχουν ανοίξει για τα καλά την όρεξη των απανταχού λάτρεων των rally replicas. Μια κατηγορία που φέρει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του Mitsubishi Lancer Evo.
Τελευταία φορά που το είδαμε να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής, ήταν πριν 5 χρόνια. Το Μάιο του 2016 έκλεισε ο κύκλος των Evo, με το X να μη φέρει ούτε το όνομα «Lancer», ούτε τον θρυλικό 4G63 κάτω από το καπό. Έκτοτε, η φημολογία για επιστροφή του κορυφαίου Mitsubishi δίνει και παίρνει. Διάψευση δεν έχει υπάρξει έως τώρα, ούτε βέβαια και επιβεβαίωση. Και τα πρόσφατα λόγια του CEO της εταιρίας δεν βοηθούν στη διαλεύκανση του τοπίου. Ο Takao Kato δήλωσε απλά, λιτά κι απέριττα στο Response πως «η Mitsubishi απλά δεν είναι ακόμα αρκετά δυνατή για νέο Evo». Σε απλή μετάφραση: δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια. Η λέξη-κλειδί όμως, παρέχει ελπίδα: «ακόμα».
Οι Ιάπωνες μόλις τον περασμένο μήνα επανέφεραν τη Ralliart και ανακοίνωσαν πως σκοπεύουν να επιστρέψουν στους αγώνες. Κατάσταση που «μυρίζει» Evo. Την αναβίωση του εμβληματικού ονόματος ζητούν και πολλοί μέτοχοι της εταιρίας, κάτι που προξενεί εντύπωση καθώς είθισται να κοιτούν τις εξελίξεις καθαρά μέσα από το πρίσμα των ισολογισμών. Προφανώς η εξέλιξη υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων αποτελεί προτεραιότητα, όπως και η παρουσίαση μοντέλων σε καίριες κατηγορίες (SUV και crossovers). Το νέο Outlander χρειάζεται εμπορική βοήθεια, την οποία δεν θα μπορούσε να προσφέρει ένα ειδικό μοντέλο, σαν το Evo. Οπότε, προς το παρόν, το πολυπόθητο comeback παραμένει στο ράφι. Αλλά, όχι οριστικά.