Αυτό υποστηρίζει τουλάχιστον ο CEO της ιταλικής εταιρίας, Louis Camilleri, που απάντησε σκωπτικά όταν ρωτήθηκε για τις εκπομπές ρύπων και την ανάγκη της Ferrari για ηλεκτροποίηση της γκάμας.
Στο πρόσφατο συνέδριο των μετόχων, ο Camilleri δέχτηκε πολλές ερωτήσεις σχετικά με την ανάπτυξη υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων υπό τη μπαντιέρα του «Cavallino Rampante». Ήδη η ναυαρχίδα του Μαρανέλο, SF90 Stradale, συνδυάζει τον 3.9 V8 twinturbo με 3 ηλεκτροκινητήρες. Ο Ιταλός ήταν ξεκάθαρος, δηλώνοντας πως για όσο ζει (65 έτη μετρά) δεν μπορεί να δει ένα μέλλον, στο οποίο η Ferrari θα διαθέτει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως πρόσθεσε, μέχρι ο ίδιος να φύγει (υπολογίστε 15-20 χρόνια, μέχρι τα 83,24 χρόνια μέσου όρου ζωής των Ιταλών) από τη ζωή υπολογίζει πως τα ηλεκτρικά μοντέλα της Scuderia θα αντιπροσωπεύουν -το πολύ- το 50% της γκάμας της.
Διαβάστε επίσης: Φθηνότερη από Toyota Supra η Ferrari 550 Maranelo!
Εκεί που «ξεσπάθωσε» ήταν όταν η κουβέντα ήρθε στις εκπομπές ρύπων των ατμοσφαιρικών μοτέρ, και συγκεκριμένα του V12, o οποίος έχει κάθε λόγο να ανησυχεί για το μέλλον. Ο Camilleri άπλωσε ομπρέλα προστασίας στο δωδεκακύλινδρο σύνολο των 6.496 κ.εκ.: «Ένα αυτοκίνητό μας με κινητήρα V12, που διανύει 3.000 χλμ. ετησίως, εκπέμπει λιγότερο από ένα σουπερμίνι που χρησιμοποιείται καθημερινά!» Αυτή τη στιγμή, οι μόνες Ferrari με V12, που συμπτωματικά είναι και οι μόνες χωρίς τούρμπο, είναι οι 812 Superfast και GTS. Πάμε να δούμε αν τα μαθηματικά δικαιώνουν τους ισχυρισμούς του.
Μια Superfast εκπέμπει 366 γρ. CO2/χλμ. κατά μέσο όρο. Αν πολλαπλασιάσουμε με τα 3.000 χλμ., παίρνουμε μια ετήσια περιβαλλοντική επιβάρυνση 1.098.000 γρ.CO2. Το ολοκαίνουργιο Toyota Yaris 1.5 125 PS, που δοκιμάσαμε πρόσφατα, εκπέμπει 115 γρ. CO2/χλμ. Εννοείται καμία σχέση με την 812. Τι γίνεται, όμως, όταν πολλαπλασιάσουμε με 15.000, που είναι ο συνήθης μέσος όρος χιλιομέτρων που καλύπτει ετησίως ένα σουπερμίνι; Τα αποτελέσματα όχι απλά δικαιώνουν πανηγυρικά τον Ιταλό, αλλά σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν έκανε λάθος η αριθμομηχανή: 1.725.000 γρ. CO2! Κοινώς, σε ένα χρόνο, το τρικύλινδρο Yaris των 125 ίππων επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 627 κιλά παραπάνω διοξείδιο του άνθρακα από την δωδεκακύλινδρη Ferrari των 800 αλόγων! Ακόμα και επί 10.000 (1.150.000 γρ.CO2), οι αριθμοί βγάζουν νικήτρια την 812.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε το δίχρονο τρικύλινδρο μοτέρ της Ferrari;
Να αναφέρουμε εδώ πως τα 3.000 χλμ., είναι σχετικά υψηλός αριθμός για αυτοκίνητο του είδους. Πολλοί αγοράζουν supercars και hypercars ως μεταπωλητική επένδυση, κλειδώνοντας τα σε γκαράζ προκειμένου να μην πέσει η αξία τους. Ο 6.5 V12 μπορεί να χαμογελά χαιρέκακα, αλλά όχι και ανακουφισμένος, καθώς η τάση της υβριδοποίησης έχει αφήσει ελάχιστα δωδεκακύλινδρα σύνολα στην αγορά. Τα δε ατμοσφαιρικά, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού.