Στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προσφέρονται εκατοντάδες μίνι μοντέλα, τα οποία στην πλειοψηφία τους πωλούνται σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές. Αυτοκίνητα λίγων ετών στοιχίζουν 8.000-9.000 ευρώ, ενώ δεκαετίας και άνω μπορεί να βρει κανείς με γύρω στις 5.000 ευρώ. Κοινώς με λίγα χρήματα μπορεί κανείς να καλύψει τις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας.
Το συγκεκριμένο όμως μίνι μεταχειρισμένο δεν είναι… όποιο και όποιο, αλλά ανήκει σε αριστοκρατική μάρκα. Οι επενδύσεις ουσιαστικά και κάποιες αλλαγές στο αμάξωμα, αφού κάτω από αυτά «κρύβεται το Toyota iQ. Το εικονιζόμενο μεταχειρισμένο μίνι μοντέλο που πωλείται στην αστρονομική τιμή των 59.900 ευρώ είναι το πολύ σπάνιο Aston Martin Cygnet. Παρά τα 13 χρόνια του (ταξινομημένο το 2011), έχει διανύσει κάτι λιγότερο από 9.300 χιλιόμετρα και μοιάζει σαν να βγήκε τώρα από το εργοστάσιο.
Να υπενθυμίσουμε ότι το Cygnet κατασκευάστηκε μεταξύ 2011 έως 2013, για να ρίξει το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων που είχε επιβάλλει η Ε.Ε. το 2012. Η Aston Martin στόχευε να πουλήσει 4.000 Cygnet το χρόνο, αλλά έπεσε τελείως έξω στις προβλέψεις της, αφού στο σύνολο μόλις 300 πωλήθηκαν, με αποτέλεσμα να σταματήσει γρήγορα η διάθεσή του. Στην Ελλάδα το Cygnet πωλούνταν τότε καινούργιο στην τιμή των 35.000 ευρώ (13.570 ευρώ είχε το Toyota iQ 1.0), ενώ μόλις 5 καινούργια τέτοια μοντέλα ταξινομήθηκαν. Το ποσό αυτό φάνταζε εξωπραγματικό την τότε εποχή, όμως σήμερα σε αυτά τα χρήματα πωλούνται μίνι ηλεκτρικά μοντέλα.
Σε σχέση με το Toyota iQ που αποτελούσε τη βάση, το Cygnet διέφερε εξωτερικά μέσω της προσθήκης διαφορετικών προφυλακτήρων, μάσκας και φωτιστικών σωμάτων. Στο εσωτερικό οι περισσότερες επιφάνειες καλύπτονταν με δέρμα, όπως άλλωστε αρμόζει σε μια Astron Martin.
Όσο για τον κινητήρα, μη φανταστείτε ότι θα μπορούσε να χωρέσει κάποιο θηριώδες V8 μηχανικό σύνολο. Την κίνηση αναλάμβανε το… πτωχό πλην τίμιο μηχανικό σύνολο 1.33 λτ. VVT-i των 98 ίππων και 125 Nm ροπής, συνδυασμένο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το πιο αργό Astron Martin επιτάχυνε στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 170 χλμ./ώρα. Η εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση των 5,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 116 γρ./χλμ. ήταν αστεία νούμερα σε σχέση με τις αυθεντικές «Aston».